قم؛
كساني كه مردم مظلوم يمن را با بمبهاي امريكايي مي كشند وعلمان ديني را به شهادت مي رسانند لياقت خادمي حرمبن شرفين را ندارند
کد خبر: ۲۹۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹ 06 September 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله سعیدی تولیت آستان قدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در درس تفسیرقرآن  کریم گفت: آل سعود بر اساس بی کفایتی و بی لیاقتی و ظلمی که مرتکب شده اند تعداد زیادی از مسلمانان ومومنین از مذاهب مختلف را از رفتن به حج و مناسک الهی منع کردند در حالی که خداوند می فرماید: این خانه را برای مردم قرار دادم . 
 
استاد درس خارج فقه واصول حوزه علمیه قم گفت: این سرزمین ملک فرد یا طایفه خاصی  نیست وطبق دستور خداوند در این خانه مقدس همه از انجام مناسک آزادند.

اعتبار سرزمین مقدس حجاز ومدینه در این است که اگر انسان هایی در اثر حوادث روزگار وناملایمات،  مسیر هدایت  وایمان به خدا را گم کردند بتوانند وارد این مسیر و مناسک آن شوند و خود را بیابند وبا دین آشنا شوند. 

وی با اشاره به اینکه کعبه به دستور خداوند وتوسط ابراهیم خلیل احداث شد تا مسجد و مکانی برای عبادت برای مردم باشد تصریح کرد: متولی بیت الله الحرام نباید شرک به خداوند داشته باشد.

متولی مکان های شریف باید موحد وحق جو باشد .نه مثل متولیان غاصب  مسجد الحرام که خود را خادم حرمین شریفین میدانند بلا شک  طبق استناد آیات سوره حج آل سعود مشرک وکافرند و از طرف دشمنان اسلام حمایت می شوند. 
 
آیت الله سعیدی تصریح کرد: کسانی که در یمن مردم را بمباران میکنند و قرآن چاپ می کنند  ومساجد را آتش میزنند وروحانی مظلوم  شیخ النمر را می کشند و در  بحرین شیخ نعیم قاسم را زندانی می کنند خود را خادمین الحرمین الشریفین می دانند. 
 
وی اظهار داشت: حج مرکزی است که خداوند در آن منفعت های فراوانی برای بندگان قرار داده است  یکی از منافع حج پس از عبادت وکار عظیم حج این است که با هم  آشنا شوند  این دستور خداوند است که با هم جمع باشندومساجد مرکز اجتماع باشند. 
 
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان تصریح کرد: عمال بی کفایت و بی لیاقت  سعودی سال گذشته چند هزار آدم را هنگام مناسک حج  کشتند  در مسجد الحرام جرثقیل نا امن را نصب کردند وعده ای را به شهادت رساندند وبه کسی پاسخگو نیستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار