کد خبر: ۲۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱ 29 April 2015

یک دستیار تخصصی طب سنتی توصیه‌های عمومی و ضروریات پاکسازی بدن قبل از انجام حجامت، فسد یا زالودرمانی را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم, محمد عزیزخانی دستیار تخصصی طب سنتی یاران اظهار داشت: حکمای طب سنتی گویی آینده نگری داشتند و علوم, اتفاقات, حال و هوای مردم امروز را می‌دیدند.

به گفته وی در درمان‌هایی که ما به عنوان اعمال یداوی از آن نام می‌بریم مانند حجامت, بادکش, فسد, زالو درمانی، قبل از انجام آن بدن فرد باید با استفاده از غذاهای مخصوص یا داروهای گیاهی ابتدا پاکسازی شود و بخش عمده‌ای از مواد زائد از بدن خارج شود, سپس به درمان با حجامت, فسد یا زالو بپردازند.
این دستیار تخصصی طب سنتی افزود: همیشه زالو آخرین مرحله درمان است چرا که کار سنگینی است و حساب و کتاب بیشتری دارد. ولی مقدمه انجام اعمال یداوی برای افراد این است که توان و قدرت بدنشان بالا باشد. همچنین شرایط روحی و روانی خوبی داشته باشد, دچار افسردگی یا استرس نباشد. همچنین درگیری‌های ذهنی نداشته باشد؛ کم‌خوابی یا خسته و روزه نیز نباشد.

حجامت, فسد یا زالو درمانی فقط در مراکز معتبر
وی یادآور شد: به عموم مردم در زمینه زالودرمانی, حجامت و فسد خون توصیه می‌کنم حتماً به مراکزی برای انجام حجامت بروند که مورد تایید وزارت بهداشت باشد و کسی که این کار را می‌کند دارنده تحصیلات دانشگاهی و کارکرده طب سنتی باشد.

عقیم شدن با زالو درمانی نابجا
این دستیار تخصصی طب سنتی بیان داشت: ما مواردی داشتیم که با زالو درمانی نابجا فرد به‌طور کلی عقیم شده است, پیشنهاد من این است که وزارت بهداشت بیاید دوره‌های آموزشی کوتاه مدت بگذارد برای اطبایی که علاقه مند به این موضوع طب سنتی هستند.

عزیزخانی خاطرنشان کرد: حتماً باید زالو درمانی و سایر اعمال یداوی در محیط مطب انجام شود, زیرا مشاهده کرده‌ام که افراد در نمازخانه یا حسینیه یا قطار یا خانه و ... اعمال یداوی را انجام می‌دهند که دور از شان مردم است، افراد حتماً نزد اطبای مجرب بروند که نتایج خوب و کامل را از زالو درمانی مشاهده کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار