کد خبر: ۲۹۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 06 September 2016


قائم مقام وزیر کشور تأمین امنیت و اقتصاد مقاومتی را مهمترین اولویت وزارت کشور در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در حاشیه سمینار فرمانداران و بخشداران استان البرز با بیان اینکه وزارت کشور وظایف خطیری در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و تأمین امنیت دارد، افزود: این دو مهم از مولفه‌های اساسی وزارت کشور در سال جاری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با تشکیل شورای تامین در شهرستان و اقدامات به موقع نیروی انتظامی، نظامی، دستگاه قضایی در تأمین امنیت بسیار موفق عمل کرده‌ایم، افزود: در این زمینه تلاش بسیار خوبی صورت گرفته است و امروز شاهد برقراری امنیت در تمام کشور هستیم.

قائم مقام وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه عملیات اقتصاد مقاومتی نیز از مهمترین اولویت‌های وزارت کشور است، بیان داشت: البته در این زمینه نیز گام‌های مثبت و سازنده‌ای برداشته شده است و براساس گزارش‌های ارسالی در این راستا همچین تمامی دستگاه‌های اجرایی فعال هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رفع آسیب‌های اجتماعی را از مهمترین وظایف این نهاد عنوان کرد و بیان داشت: مطالعه و بررسی آسیب‌های اجتماعی از وظایف فرمانداران و بخشداران است، لذا از فرمانداران و بخشداران خواسته شده تا در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه سخنان خود توجه به مسایل فرهنگی، تکریم ارباب رجوع و ... در دستگاه‌های اجرایی را مهم ارزیابی کرد و گفت: این عوامل نیز از دیگر اولویت‌های سال‌جاری وزارت کشور است.

مقیمی همچنین به برگزاری انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: بحث انتخابات نیز از مهمترین مقوله‌هایی است که وزارت کشور به آن اهتمام ویژه و اساسی دارد، لذا با توجه به اینکه آری مردم حق‌الناس است، لذا برگزاری انتخاباتی پرشور، دقیق و قانونی ملاک ما است.

وی همچنین به ممنوعیت امسال حجاج از مناسک حج اشاره کرد و گفت: پس از فاجعه منا بارها با دولت عربستان مذاکره داشتیم و خواستار رعایت حقوق حجاج و اعزام آنها شدیم،‌ اما دولت عربستان از ابتدا بنای مخالفت را گذاشت، ولی با اقدامات در دست انجام، دولت عربستان شرایط ما را خواهد پذیرفت.

مقیمی همچنین به حضور مقتدر و فعال نیروهای امنیتی در مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: هرگونه تحرکات از سوی داعش و دشمنان از سوی نیروهای سپاه، بسیج و نیروهای امنیتی رصد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار