رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام گفت:اکنون 300 معلم، گروه توانبخشی، مشاوره، پرورشی، اداری و عوامل اجرایی در مدارس استثنایی استان ایلام مشغول خدمت هستند.
کد خبر: ۲۹۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 06 September 2016
 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام گفت: 50 دانش آموز جدید جذب این مدارس شده و از مهر ماه سال تحصیلی 96 - 95 را در آغاز می کنند.
 
به گزارش تابناک ایلام؛سیدمحمد موسوی اظهار کرد: این تعداد دانش آموز به همراه 550 دانش آموز دیگر دختر و پسر در 23مدرسه استثنایی استان سال جدید تحصیلی را مهرماه آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه تعداد این دانش آموزان استثنایی پذیرفته شده نسبت به پارسال تفاوتی نداشته است گفت: مهرماه امسال در مجموع 600 دانش آموز استثنایی استان در هفت گروه آموزشی مختلف تحصیل خواهند کرد.

وی از خریداری 300میلیون ریال تجهیزات و امکانات آموزشی برای مدارس استثنایی این استان خبر داد و گفت: این امکانات برای استفاده دانش آموزان مدارس در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت.

موسوی به آماده سازی مدارس استثنایی استان برای پذیرایی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اشاره و تاکید کرد: طرح آسفالت حیاط مدارس استثنایی استان با هدف رفاه حال دانش آموزان استثنایی استان در تمامی مدارس استثنایی در دست اقدام است.

وی مجموع جمعیت دانش آموزان استثنایی مدارس ایلام را بیش از 600 نفر در مقطع پیش دبستانی تا هنرستان اعلام کرد و گفت: کم توانی ذهنی نوع معلولیت 50 درصد این دانش آموزان است.

موسوی نوع معلولیت سایر دانش آموزان استثنایی این استان را به ترتیب شنوایی، بینایی، اختلال رفتاری و هیجانی (اوتیسم)، جسمی، حرکتی و چند معلولیتی اعلام کرد.

وی اظهار کرد: بیشترین علت معلولیت این دانش آموزان ناشی از مسایل ژنتیکی و ازدواج های فامیلی، مصرف دارو در دوران بارداری، قرار گرفتن در معرض اشعه، بیماری های مزمن، مراقبت های ناصیحح دوران بارداری، تغذیه نامناسب و فقر و محرومیت های محیطی است.

به گفته وی، اکنون 300 معلم، گروه توانبخشی، مشاوره، پرورشی، اداری و عوامل اجرایی در مدارس استثنایی استان ایلام مشغول خدمت هستند.

موسوی اضافه کرد: دانش آموزان استثنایی استان علاوه بر خدمات آموزشی سایر خدمات نظیر، توانبخشی، مشاوره، کار درمانی، گفتار درمانی، مراقبت های بهداشتی و آموزش خانواده را بصورت رایگان در طول سال تحصیلی دریافت می کنند. /م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار