نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب مطرح کرد؛
تابناک: سید مهدی مقدسی با بیان اینکه در سند ششم بحث توسعه روستاها در نظر گرفته شده است گفت: دو لایحه عمران روستا و تقویت دهیاران در دستور کار مجلس قرار دارد که باید اسباب تمرکز مدیریت روستایی و تقویت دهیاران را فراهم کنیم.
کد خبر: ۲۹۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 09 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با حضور در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) شهر کارچان با شهردار و شورای اسلامی شهر کارچان، بخشداران و دهیاران معصومیه، شهسواران، ابراهیم آباد، موت آباد، مالک آباد، قلعه نو، شهوه، خیرآباد، امرآباد، شانق، سهل آباد جهت بررسی مسائل و رفع مشکلات این حوزه ها به بحث و گفتگو پرداخت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در این نشست با بیان اینکه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وظیفح حمایت و پیگیری مطالبات مرمی را بر عهده دارد گفت: در کشور ما گاهی نقش نماینده مجلس اشتباه فرض می شود و مردم از یک نماینده توقع کار اجرایی دارند در حالی نماینده باید بر اجرای صحیح و دقیق قانون که از سوی مسئولان اجرایی میش ود نظارت کند

مقدسی با اشاره به اینکه در ایام انتخابات قول تشکیل اتاق های فکر در حوزه های مختلف را داده بودیم گفت: خوشبختانه امروز به این فول خود عمل کرده ایم به عنوان مثال پس از طرح لایحه هوای پاک در مجلس بر اساس پیشنهادات اتاق فکر محیط زیست چهار ماده به این لایحه اضافه شد که مورد استقبال صاحب نظران و متخصصین حوزه محیط زیست در کشور قرار گرفت.

وی تاکید کرد: مشورت ها و نظرات اتاق های فکر در حوزه های مختلف سبب می شود نماینده شناخت کافی نسبت به مشکلات منطقه و با دست پر حقوق مردم را پیگیری کند و نمایندگان مجلس برای آنکه بتوانند تصمیمی درستی اتخاذ کنند و به خوبی از امانت مردم پاسداری کنند باید از خرد جمعی استفاده کنند که این امر امروز به عنوان یک ضوروت از سوی اینجانب در حال پیگیری است .

عضو کمیسیون صنایع  و معادن مجلس مطالبه به حق مردم را داشتن مجمع نمایندگان متحد و منسجم دانست و تصریح کرد: در گذشته اتحاد مجامع نمایندگان سایر شهر ها زبانزد بود اما امروز هدف اصلی خدمت به مردم است و به دلیلی عملکرد موثر و قابل قبول مجمع نمایندگان در پیگیری های مشترک مسائل مجمع نمایندگان استان مرکزی به عنوان الگو برای سایر شهرها مطرح میشود.

وی افزود: در طول مدت آغاز به کار مجلس دهم یازده جلسه مشترک تشکیل شده است و ضرورت داشت اکثر مطالبات به حق مردم در استان مرکزی با امضا مشترک مجمع نمایندگان پیگیری شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب حاصل پیگیری های مشترک را سفر مقامات دولتی به استان مرکزی برای بررسی و پیگیری مشکلات عنوان کرد و گفت: برای پیگیری مطالبات مردمی با ده وزیر نشست مشترک برگزار شده است همچنین سفر دکتر واعظی وزیر ارتباطات و خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست به استان حاصل اتحاد مجمع نمانیدگان بوده است و  چهارشنبه آتی نیز شاهد سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی برای بررسی مشکلات هستیم.

مقدسی به دو لایحه عمران روستا و تقویت دهیاران که در حال حاضر در مجلس مطرح شده است اشاره کرد و گفت: در بحث مدیریت روستاها نیازمند انسجام و تمرکز هستیم باید با تفویض اختیارات بحث اشتغال را برجسته کنیم و ضعف هایی که در این چند سال با آن مواجه بودیم راجبران و حل کنیم.

وی ادامه داد: در سند ششم بحث توسعه روستاها در نظر گرفته شده است باید اسباب تمرکز مدیریت روستایی و تقویت دهیاران را فراهم کنیم تنها با اختیارات کامل و انتقال کامل منابع می توان به کوچک شدن دولت امید داشته باشیم.

مقدسی تاکید کرد: در مباحث استانی مشکلات را از طریق رایزنی با مسئولان ارشد استان و موضوعات ملی را با پیگیری از سوی دولتمردان دنبال می کنیم تا با قرار گرفتن در دستور کار دستگاه های اجرایی شاهد رفع مشکلات باشیم اما این تفکر که می توان ظرف یک شب مشکلات را حل کرد غلط است و حل مشلات به زمان احتیاج دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با بیان اینکه قدردان زحمت های مدیران غیر بومی استان هستیم لازمه کار یک مدیر غیر بومی را در استان مرکزی توانایی و تخصص بالاتر نسبت به فرد بومی عنوان و بیان کرد: خدمت رسانی بهتر به مردم و مدیریت مطلوب تر مد نظر ماست و احساس ما این است که باید از ظرفیت های بومی استفاده شود تا شاهد ظلم به افراد متخصص و تحصیل کرده بومی استان نباشیم.

وی تاکید کرد: زحمات مدیران غیر بومی را نادیده نمی گیریم اما شرط حضور یک مدیر غیر بومی در استان توانایی و تخصص بالاتر نسبت به افراد بومی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه سخنان خود ببعضی از مشلات روستاها را عنوان کرد و گفت: اصلی ترین موضوع در بحث روستاها که در حال نابودی و از بین رفتن است منابع آب و استفاده بهینه از آنهاست آب در روستا سبب آبادانی و رونق کسب و کار است لذا باید این موضوع جدی گرفته شود.

مقدسی با اشاره به سفر رئیس جمهوربه استان مرکزی خاطر نشان کرد: تلاش داریم در این سفر شاهد صحبت چند تن از نمایندگان روستاها و دهیاران باشیم تا مشکلات به طور خاص مطرح شود.

سید مهدی مقدسی در پایان این نشست با حضور در گلزار شهدای شهر کارچان به مقام شامخ شهیدان والامقام ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار