در نخستین سفر شهرستانی استاندار خراسان شمالی به راز و جرگلان صورت گرفت؛
تخصیص اعتبارات بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته و کاهش فاصله این مناطق با مناطق برخوردار؛افتتاح سد غلامان با حضور مسوولان ارشد کشوری؛ معرفی توانمندی ها و استعدادهای بالقوه شهرستان راز و جرگلان در بازارهای بین المللی، پرداخت مطالبات گندم کاران استان و دیدار با خانواده شهدا از مهم ترین دستاوردهای نخستین سفر شهرستانی استاندار خراسان شمالی به شهرستان راز و جرگلان بود.
کد خبر: ۲۹۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 11 September 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری خراسان شمالی , روز گذشته شهرستان راز و جرگلان میزبان استاندار خراسان شمالی، معاونان وی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان بود.
استاندار خراسان شمالی به همراه جمعی از مدیران کل استان در بدو ورود مورد استقبال فرماندار ، امام جمعه و سایر مسوولان این شهرستان قرار گرفتند و سپس با  حضور درگلزار شهدای رازبه مقام شامخ شهدای والامقام شهرستان راز و جرگلان ادای احترام کردند.
استاندار خراسان شمالی گفت: در راستای حل مشکلات مناطق محروم فاصله این مناطق با مناطق برخوردار با تخصیص اعتبارات بیشتر کاهش می یابد.
محمدرضا صالحی در دیدار با مردم غلامان اظهار داشت: این تخصیص اعتبارات بیشتر خارج از بحث شاخص ها  به شهرستانهای کمتر توسعه یافته تخصیص می یابد.
وی افزود: اعتبارات شهرستان راز وجرگلان در سال 94 از 9 درصد به 13درصد در سالجاری افزایش یافته است.
محمدرضاصالحی همچنین در حاشیه بازدید از سد غلامان نیز گفت: سد غلامان به زودی توسط مسوولان کشوری افتتاح میشود.
وی افزود:در سفر رییس جمهور در قالب کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی طبق مصوبه ای 45 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.
محمدرضا صالحی همچنین در دیدار مردمی با بخش جرگلان اظهار داشت: این بخش توانمندی های بالقوه ای در حوزه های اسب اصیل ترکمن، فرش ابریشم ،موسیقی ترکمن، نوغانداری وکشت گیاهان دارویی دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود:تمام این توانمندی ها باید در رقابت با بازار جهانی قرار گیرند تا به سمت توسعه و رشد بیشتری درحرکت باشد.
وی ادامه داد: صنایع دستی این بخش و اسب اصیل ترکمن باید در مسیر صادرات قرار گیرد چرا که هردوی این ظرفیت ها حرف های بسیاری برای گفتن دارند.
صالحی همچنین خبر از شهرشدن بخش مرکزی جرگلان داد و گفت: به زودی این بخش تبدیل به شهر میشود که می تواند امتیازاتی را نیز برای مردم به همراه داشته باشد.
استاندار خراسان شمالی همچنین در نشست صمیمی با مدیران و منتخبین شهرستان راز و جرگلان ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران اظهار داشت:طبق پیگیری های صورت گرفته به زودی تمامی مطالبات پرداخت میشود.
صالحی ادامه داد: امیدواریم با تدبیر دولت تدبیر و امید، تلاش مسوولان ملی، استانی و شهرستانی، حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی شاهد وفاق و همکاری بیشتر و کاهش مشکلات باشیم تا ایران به الگویی موفق در جهان تبدیل شود.
استاندار خراسان شمالی در آخرین برنامه سفر یکروزه خود به شهرستان به راز و جرگلان با دو خانواده شهید رضا زاده و کهندل دیدار کرد.
محمدرضا صالحی در دیدار اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ و نگهداری راه ارزشمند شهدا از مهمترین وظایف مسوولان و نهادها است.
وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی ما با چه اهدافی شکل گرفت و چه برملت و کشور گذشت، اینگونه است که همه تلاش را برای ادامه راه شهدایمان بکار می‌بریم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار