مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه فیلمسازان باید از جنایات منافقین در ابتدای انقلاب فیلم تهیه کنند، گفت: فیلم سازان استان در ساخت فیلم مستند می توانند با تهران رقابت کنند.
کد خبر: ۲۹۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 11 September 2016
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، احمد محبی شب گذشته (20 شهریور) در مراسم روز سینما با بیان اینکه اکنون 4 سینمای فعال در شهرستان های قاین، بیرجند و فردوس داریم، اظهار داشت: در بیرجند 2 سینما، فردوس و قاین هر کدام یک سینما فعال است.

 وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم بدنبال ساخت سینما باشیم بدلیل هزینه بالا و درآمد پایین، نمی توانیم سرمایه گذار در این حوزه جذب کنیم، گفت: در شهرستان های زیرکوه، طبس، نهبندان و سرایان نیز با تکیه بر توان و امکانات موجود در سالن های خود ارشاد سینما راه اندازی کرده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در سال 93 تنها 1130 صندلی سینما در استان وجود داشته است، افزود: این تعداد اکنون به 2130 صندلی یعنی دو برابر رسیده است.

 محبی با بیان اینکه همچنین در سال 94 تعداد 30 عنوان فیلم در استان اکران شده است، گفت: تعداد 63 هزار و 75 نفر از این فیلم ها دیدن کردند.

 وی با بیان اینکه باید فیلمسازان استان با استفاده از توان و ظرفیت داخل استان اقدام به ساخت فیلم های مستند خوب کنند، ادامه داد: در حوزه مستند می توانیم خوب عمل کنیم اما در سایر حوزه ها با توان به هزینه بر بودن در حال حاضر توان رقابت با تهران را نداریم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه فیلمسازان باید از جنایات منافقین در ابتدای انقلاب فیلم تهیه کنند، گفت: نسل جوان امروز کشور با ان اتفاقات بیگانه هستند لذا فیلمسازانی که آن زمان بودند امروز باید آن جنایات را به تصویر بکشند.
 
محبی افزود: خراسان جنوبی ظرفیت های زیادی همانند ابنیه تاریخی، روستاهای تاریخی و عجیب، درختان کهنسال، گیاهان دارویی، کویر لوت و نازک ترین سد جهان دارد که برای تهیه فیلم مستند بسیار خوب هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار