عضو مجمع خیرین دانشگاه ساز اصفهان:
موسوی، عضو مجمع خیرین دانشگاه ساز اصفهان در خصوص طرح گسترش پردیس فنی مهندسی دانشگاه اصفهان، اظهار داشت: این ساختمان در راستای وظایفی که مجمع براساس اساسنامه برای گسترش فضای دانشگاهی دارد توسط آقای دهقانی و به همین نام ساخته میشود.
کد خبر: ۲۹۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 13 September 2016
به گزارش تابناک اصفهان، موسوی، عضو مجمع خیرین دانشگاه ساز اصفهان در خصوص طرح گسترش پردیس فنی مهندسی دانشگاه اصفهان، اظهار داشت: این ساختمان در راستای وظایفی که مجمع براساس اساسنامه برای گسترش فضای دانشگاهی دارد توسط آقای دهقانی و به همین نام ساخته میشود.

وی مساحت این پردیس فنی دانشگاه اصفهان را 2600 تا 2700 متر عنوان کرد.

عضو مجمع خیرین دانشگاه ساز اصفهان در خصوص زمان بهره برداری از این فضا نیز تصریح کرد: اگر مشکلات پیش بینی نشده بر سر راه اجرانداشته باشیم در بهمن ماه یا حداکثر مهرماه سال 97 می توانیم این مکان را در اختیار دانشگاه بگذاریم.

وی با اشاره به پیشینه تشکیل مجمع دانشگاه ساز اصفهان، اظهار داشت: این مجمع حدود 12 سال پیش و در حالی که دانشگاه مهندسی فقط یک ساختمان کوچک داشت با ایده استفاده  از توان خیران برای ساخت فضاهای دانشگاهی تشکیل شد.

موسوی این مجمع را نخستین مجمع دانشگاه ساز کشور عنوان کرد و گفت: بعد زا اصفهان دانشگاه‌های تبریز و مشهد نیز به فکر راه اندازی این مجمع افتادند.

وی با بیان اینکه این مجمع ثبت شده و دارای هیئت مدیره است، در خصوص وظایف آن، اظهار داشت: جذب و ترغیب خیر و گسترش فضاهای دانشگاهی به نیابت از خیران از جمله وظایف این مجمع است.

عضو مجمع خیران دانشگاه ساز، افزود: همین امروز دانشگاه شهرضا هم با کمک خیران ما یک ساختمان جدید را راه اندازی کرد.

وی با اشاره به پروژه های مستقل این مجمع نیز، تصریح کرد: ساختمان دانشگاه مهندسی(مرحوم انصاری)، مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه، ساختمان صناعت، ساختمان دهقانی و ساختمان دانشگاه اقتصاد که مجمع با مشارکت دانشگاه و با هزینه 700 میلیون تومان، راه اندازی کرده و خوابگاه دانشگاه اصفهان از جمله این طرح ها بوده است.

موسوی با اشاره به ضرورت حضور خیران دانشگاه ساز در کشور، گفت: درست است ما از دولت گلایه داریم که چرا کم به فکر دانشگاه‌هاست و دولت باید درصد بیشتری از بودجه را به دانشگاه‌ها اختصاص بدهد ولی همه جای دنیا دانشگاه ها توسط مردم و با هزینه آنها ایجاد می شود.

وی در همین رابطه به تجربه راه اندازی دانشگاه استنفورد امریکا اشاره داشت و افزود: ازمین این دانشگاه از سوی یک فرد تامین شد و اکنون این دانشگاه به دولت هیچ وابستگی ندارد و می تواند مستقل عمل کند.

عضو مجمع خیران دانشگاه ساز اصفهان با اشاره به اینکه با پول های دولت نمی توان دانشگاه ساخت، اضافه کرد: این اقدام پسندیده ای در کشور ما از زمان دولت اصلاحات آغاز شد و زمانی که ما این کار را آغاز کردیم دانشکده مهندسی فنی دانشگاه اصفهان سه رشته داشت اما اکنون در 12 گروه در مقطع دکترا دانشجو مشغول به تحصیل است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار