خیریه‌های علمی بازوی حمایتی دولت در کمک به دانشگاه ها!
تابناک اصفهان: " فرهنگ‌سازی؛ فرهنگ‌سازی و فرهنگ‌سازی" این پاسخ پایانی امیرحسین آریا از اعضا مجمع خیرین مدرسه ساز در گفت‌و‌گو خبرنگار تابناک اصفهان است.
کد خبر: ۲۹۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۳ 14 September 2016
تابناک اصفهان: " فرهنگ‌سازی؛ فرهنگ‌سازی و فرهنگ‌سازی" این پاسخ پایانی امیرحسین آریا از اعضا مجمع خیرین مدرسه ساز در گفت‌و‌گو خبرنگار تابناک اصفهان است؛ وقتی که از او پیرامون راه توسعه و گسترش ورود خیران به مقوله دانشگاه‌سازی و مسائل علمی پرسیدیم و او تنها راه چاره در این امر را "فرهنگ‌سازی" عنوان کرد!

چند سالی است با مشکلات متعدد دولت ها در اقتصاد، سهم دانشگاه ها و فضای های علمی برای گسترش و توسعه کاهش یافته و همین مقوله زمینه‌ساز ورود خیران و نهادهای مردمی به این امر شده است.

طبق گفته بسیاری از کارشناسان، حضور خیران دانشگاه‌ساز به فضاهای آکادمیک علمی و دانشگاهی برای همیاری و کمک در تهیه و بهبود وضعیت امکانات و زیرساخت ها و همچنین تهیه سخت افزارهای لازم، به عنوان بازو حمایتی و کمکی دولت در مقوله دانشگاه ها محسوب می شود.

امیرحسین آریا، از خیران دانشگاه‌ساز اصفهان در گفت‌وگو با تابناک درباره ورود خیران برای توسعه فضاهای علمی در دانشگاه ها گفت: جامعه انسانی امروز و جوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی این کشور، نیاز روز افزون به توسعه فضاهای علمی آکادمیک مثل دانشگاه دارند؛ چند سالی است با توجه به مشکلات دولت ها در امر اقتصاد، خیران دانشگاه‌ساز پا به این عرصه گذاشته و به عنوان بازوی حمایتی دولت در راستای کمک به بار علمی کشور به فعالیت در توسعه فضاهای علمی آکادمیک می پردازند.

وی ادامه داد: خوشبختانه استقبال از این مسئله با توجه به حساسیت‌های موجود، خوب و مثبت بوده اما فضای کار در این مسئله وجود دارد و با توجه به این موضوع نیاز به فعالیت ها ویژه فرهنگساز در این حوزه است.

آریا به صداوسیما به عنوان یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ‌سازی اشاره کرد و افزود: ورود دستگاه های فرهنگی کشور به این موضوع از مسائل جدی برای توسعه این فضا محسوب می شود و از همین رو نیاز است این دستگاه ها به کمک مجمع خیرین مدرسه‌ساز آمده و به روند فعالیت آن کمک کنند.

این عضو مجمع خیرین دانشگاه‌ساز  با تاکید بر ضرورت ورود جوانان به عرصه فعالیت های خیریه خاطرنشان کرد: چشیدن مزه شیرین فعالیت خیر توسط جوانان نکته قابل توجهی است که زمینه‌ساز گسترش این موضوع در آینده بوده و می تواند ورود مباحث خیر به فضاهای آکادمیک را گسترش دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار