تهران- ایرنا- معاون حمل و نقل شهردار تهران در آیین افتتاح ایستگاه مترو شهید قدوسی با اشاره به جوسازی های اخیر علیه شهردار پایتخت، به دفاع تمام قد از عملکرد محمدباقر قالیباف پرداخت.
کد خبر: ۲۹۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 14 September 2016
مازیار حسینی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از ایستگاه مترو شهید قدوسی واقع در چهارراه قصر با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار نفر به صورت شبانه روزی در مترو مشغول فعالیت هستند گفت: به میزانی که این جهاد بزرگ تر شده و شهروندان قدردان زحمات خادمان خود می شوند، طعنه، تخریب و بداخلاق های عده ای نیز افزایش می یابد. 
وی افزود: به میزانی که بداخلاقی ها افزایش می یابد بر عزم فرمانده جهادی ما برای کار و تلاش افزوده می شود که اینها همه نتیجه تربیت دینی و ولایی است. 
حسینی خاطرنشان کرد: قالیباف به جای ورود به حواشی خود را موظف به خدمت به مردم می داند. 
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: بدون اغراق و فضاسازی و با ارائه آمار و ارقام می توان گفت این شعار در شهرداری تهران محقق شده است. 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد 10 ساله اخیر شهرداری تهران پرداخت و افزود: 10 سال قبل چیزی به عنوان بزرگراه امام علی (ع) در تهران وجود نداشت در حالیکه طراحی آن مربوط به 40سال پیش بود. 
وی اضافه کرد: 10 ساله قبل، دریاچه خلیج فارس که طراحی آن مربوط به پیش از انقلاب است و احداث آن رویا تلقی می شد در پایتخت وجود نداشت، اما امروز و زمانی که این رویا به واقعیت تبدیل شده از زاویه دیگر به تخریب این اقدام بزرگ دست زده اند. 
حسینی یادآور شد: قبل از حضور قالیباف در عرصه مدیریت شهری پایتخت، ساخت و تکمیل بزرگراه های آزادگان، شهید صیاد شیرازی، زین الدین، یادگار امام (ره) ، سینمای آزادی که دچار آتش سوزی شده بود و نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب وجود نداشتند و امروز به برکت تلاش جهادی مدیریت شهری همه این زیرساخت های عمرانی و فرهنگی برای رفاه مردم تهران احداث و بکار گرفته شده اند. 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تعداد پل ها و تقاطع های غیرهمسطح پایتخت در 10 سال گذشته 170 مورد بود که امروز 185 پل و تقاطع غیرهمسطح جدید به این تعداد افزوده شده است. 
وی خاطرنشان کرد: طول بزرگراه های تهران طی 10 سال اخیر از 304 کیلومتر به 545 کیلومتر افزایش یافته است. 
حسینی گفت: در حالیکه 10 سال حتی یک متر خط بی آر تی(اتوبوس تندرو) در تهران نداشیم، امروز طول این خطوط به 160 کیلومتر رسیده است. 
وی تأکید کرد: در حال حاضر 170 کیلومتر مترو در تهران به بهره برداری رسیده که این عدد در پایان تابستان 96 به 264 کیلومتر شامل هفت خط مترو و یک خط سریع السیر می رسد. 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: داشتن مترو 10 میلیون نفری دور از ذهن نیست و امیدواریم وعده اعطای یک هزار و 204 واگن از سوی دولت به شهرداری تهران بزودی تحقق یابد تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود. 
وی با اشاره به مجموعه واگن سازی پایتخت تصریح کرد: کارخانه واگن سازی مجموعه کم نظیری در منطقه است که نه تنها قادر به تامین نیازهای پایتخت بلکه آماده ارائه خدمات به سایر کلانشهرهای کشور و حتی صادرات واگن به دیگر کشورهای منطقه است. 
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران برخلاف روال گذشته، در آیین افتتاح ایستگاه مترو شهید قدوسی حضور نداشت. 
ایستگاه مترو شهید قدوسی از خط سه قطار شهری پایتخت به عنوان یکصد و چهارمین ایستگاه مترو تهران امروز با حضور مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار