نماینده مردم سمیرم در مجلس:
تابناک: نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: با توجه به وسعت زیاد شهرستان، تخصیص اعتبارات و امکانات بر اساس شاخص جمعیتی، مردم شهرستان را با مشکل مواجه می‌کند.
کد خبر: ۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ 05 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سیده سکینه عمرانی در جریان سفر وزیر بهداشت به شهرستان سمیرم با حضور در جمع مردم شهرستان اظهار کرد: سید حسن قاضی‌زاده‌ هاشمی یکی از کوشاترین وزرای دولت تدبیر و امید است که امروز به عنوان نماینده عالی رئیس جمهور مهمان مردم سمیرم است.

وی به ارائه مشکلات شهرستان در بخش‌های مختلف پرداخت و گفت: وسعت زیاد و تراکم کم شهرستان از مهم‌ترین مسائل شهرستان است که مشکلاتی را نیز در پی داشته است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از امکانات و اعتبارات بر اساس آمار جمعیتی به شهرستان‌ها تخصیص داده می‌شود، تصریح کرد: تخصیص اعتبارات و امکانات بر اساس شاخصه جمعیتی در تمام بخش‌ها از جمله بهداشت و درمان با توجه به وسعت زیاد شهرستان و دسترسی دشوار مردم به مرکز استان مردم شهرستان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: امیدواریم که تخصیص اعتبارات و تجهیزات بهداشتی و درمانی به این شهرستان به صورت ویژه باشد.

عمرانی همچنین خواستار ارتقای درجه بیمارستان سیدالشهدا سمیرم شد و افزود: تجهیز بیمارستان، توسعه فضای فیزیکی، تامین نیروی متخصص، پرستار، پیراپزشک، تخصیص آمبولانس کوهستانی، احداث پایگاه امداد اورژانس در بیده و حنّا که جزء نقاط حادثه‌خیز شهرستان هستند، احداث درمانگاه تامین اجتماعی و صدور مجوز درمانگاه سپاه سمیرم از جمله درخواست‌های مردم این شهرستان در حوزه سلامت است.

وی به مشکلات بخش آموزشی شهرستان اشاره کرد و گفت: کمبود فضای آموزشی در بسیاری از نقاط مختلف شهرستان مشهود است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی خواستار تکمیل و تجهیز سالن‌های ورزشی مختص آموزش و پرورش، تجهیز کتابخانه‌ها و نمازخانه‌های مدارس شهرستان، اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در بخش آموزش و پرورش شد.

وی اضافه کرد: کمک به اجرای طرح‌های هادی روستایی و کمک به عبور و مرور در شهرها، تکمیل زیرساخت‌های 9گانه نمونه گردشگری شهرستان، ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی گردشگران، تکمیل مجتمع فرهنگی سمیرم، ساخت خانه عالم روستایی، کمک به خانه‌های قرآن و نصب و تجهیز فرستنده‌های دیجیتال در تمام نقاط شهرستان از جمله درخواست‌های مردم شهرستان سمیرم از دولت تدبیر و امید است.

عمرانی همچنین خواستار اعتبار برای رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان شد و اظهار کرد: احداث باند دوم سمیرم - یاسوج دارای ردیف ملی است و با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده درخواست ما این است که باند دوم را به این دلیل که از نقاط حادثه‌خیز شهرستان است از سمت سمیرم آغاز کنند.

وی ادامه داد: ترمیم و بهسازی جاده‌های موجود شهرستان، احداث زیرگذر استاندارد در محل تقاطع کمربندی سمیرم - یاسوج، احداث راه سی‌سخت به دناکوه و شهید به دهزکرد و دوبانده شدن سمیرم - حنا - آباده از دیگر درخواست‌ها در بخش راه است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی به مشکل بحران آب در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و نیاز شدید شهرستان به آب کشاورزی خواستار منتفی کردن بحث پروژه انتقال آب سمیرم به رفسنجان هستیم.

وی به مشکلات و نیازهای شهرستان در بخش‌های آبخیزداری و کشاورزی اشاره کرد و گفت: تخصیص آب از رودخانه‌های موجود به باغ‌های مزارع در حال نابودی شهرستان، احداث سدهای دهان، تنگ‌آب و گردنه خاکی، تکمیل پروژه آبرسانی 21 روستای بخش دناکوه و طرح آبرسانی وردشت، تکمیل طرح فاضلاب سمیرم و سایر شهرها نیازها
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار