کد خبر: ۲۹۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 15 September 2016


جانشین امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: دشمن درصدد است و به خوبی هم به نتیجه رسیده که باید وارد متن خانواده شود و شکاف بین اعضای خانواده و در جامعه ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، فرشته حشمتیان روز پنجشنبه در دوازدهمین نشست هم اندیشی استادان درس آشنایی با دفاع مقدس استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد،

تصریح کرد: در ایام دفاع مقدس جنگ نظامی داشتیم، ولی امروز جنگ پنهان داریم و در مطالعات علمی به این نتیجه رسیده ایم که خطرات جنگ پنهان بسیار بیشتر از خطرات جنگ آشکار است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه های علمی و عملی باید به این نتیجه برسیم که چه چیزی را باید در دشمن شناسی دنبال کنیم که مهم ترین آن معرفی الگو است.

حشمتیان اظهار داشت: دشمن مسیری را انتخاب می کند که ذائقه و سلیقه جوان را جذب کند و بعد ما به دنبال تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاه ها هستیم در حالیکه جوان بیشتر به دنبال مسیری می رود که بیشتر او را جذب کند.

وی با اشاره به به ضرورت شناخت آسیب ها، رفع موانع و کشف راهکارها در جامعه به ویژه نسل جوان، اظهار داشت: کشف راهکارها نیاز به استادانی دارد تا موانع ذهنی را برطرف کنند.

وی اظهار داشت: امروز یکی از اولویت های قابل توجه در تامین امنیت کشور شناخت دشمن و شناخت دشمنی دشمن است که همان رفتارهای پنهان و آشکار دشمن است.

**اساتید در وجود دانشجو نفوذ کنند

وی گفت: پیشرفت های علمی در جهان به قدری افزایش یافته که دشمنان الگوهای کاذب به جوانان ما می دهند و اساتید دانشگاهی باید به دنبال نفوذ در وجود جوانان و دانشجویان باشند و تا نفوذ نباشد تاثیری ایجاد نمی شود

جانشین امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود:این ارتباط و تاثیر نباید فقط برای عده ای محدود و به ظاهر مثبت از دانشجویان باشد، بلکه اساتید باید تلاش تاثیر و نفوذ در تمام دانشجویان را داشته باشند.

حشمتیان تاکید کرد: اساتید درس دفاع مقدس برای تاثیر گذاری بیشتر باید چیزی را جایگزین آنچه که فرزندانمان به آن جذب شده اند، داشته باشند تا توطئه های دشمنان را در جنگ نرم خنثی کنند.

وی بیان داشت: دانشجو در درس دفاع مقدس باید بداندو بفهمد که ارتباط با خدا چتر نجات تمام ارتباط هاست و این در حالی است که دشمن در تلاش است تا فرزندان را از خانواده بیرون بیاورد و خود را دلسوزتر از والدین نشان دهد.

وی گفت: کشور ما قطب ارزشمندی برای پیشرفت تمام کشورهای اسلامی و مورد حسادت خیلی از کشورها ست که تحمل این پیشرفت ایران را ندارند.

جانشین امور زنان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به راه های جذب جوانان به فرهنگ دفاع مقدس و راه های ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس اشاره کردو افزود: تاکنون فیلم های زیادی برای دفاع مقدس ساخته شده که تاثیرگذاری آن نه برای عده ای معدود بلکه اکثریت جامعه را تحت تاثیر قرار دادند ولی برای ماندگاری و تاثیرگذاری بیشتر باید به دنبال ماندگاری مکتوبات برای آینده باشیم.

**زنان دفاع مقدس کم می شوند

حشمتیان در بخشی از سخنان خود در خصوص نقش زنان در دفاع مقدس سخن گفت و بیان داشت: زنان فعال در عرصه دفاع مقدس در حال کم شدن هستند یعنی یا تعدادی زیادی از آن ها از دنیا رفته اند و یا در آینده ای نه چندان دور از دنیا می روند.

وی با تاکید بر اینکه نباید فرصت ها را از دست بدهیم، گفت: یکی از بهترین راهکارها برای استفاده از تجارب و داشته های ذهنی یادگاران دوران دفاع مقدس، استفاده اساتید دانشگاهی از مجموعه شاهد و ایثارگر دانشگاه ها و دانشجویان این بخش است و بهتر است درس دفاع مقدس را همراه با مصادیق عینی آن دوران تدریس کنند.

وی با بیان اینکه امروز کمبود مبلغ در جامعه داریم و مبلغین ما در معرفی الگو دستشان خالی است، افزود: اساتید دانشگاهی می توانند در دروس خود از پنج گروه هدف شامل مادران شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان، همسران، فرزندان، خواهران و زنان رزمنده استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اساتید و مولفان بایستی کتاب ها را تبدیل به آنچه که مورد پسند و ذائقه دختران و پسران جامعه ماست تبدیل کنند.

حشمتیان گفت: زنان در دوران دفاع مقدس نقش های بی بدیل و زیادی اعم از فرهنگی و امدادی و رزمندگی داشتند و اگر بخواهیم آن ها را به تصویر بکشیم و یا به روی کاغذ بیاوریم درختان و قلم های جهان بسنده نیستند.

وی تاکید کرد: اگر ما به پیشرفت های خودمان فکر کنیم باید اول اجتماع را ببینم رشد و تعالی اجتماع ریشه در خانواده دارد و در خانواده رکن اصلی زن است که در نقش مادری و همسری وو زنی که در دفاع مقدس می خواهد الگو باشد.

وی افزود: خرد جمعی می طلبد که در این هم اندیشی برنامه ریزی داشته باشیم که مقدمه برنامه ریزی باور است که اگر برنامه ریزی مطلوب داشته باشیم بهره مطلوب هم داریم و اگر این دو نباشد تلاش های ما ابتر می ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار