نماینده ولی فقیه در استان البرز:
آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اعتراضات گسترده، به موضوع قراردادهای جدید نفتی و FATF نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ما سکوت نمی‌کنیم تاکید می‌کنیم که دولت در سیاست خارجی منفعلانه عمل می‌کند. ما از بیان حقیقت کوتاه نمی‌آییم و از فریاد زدن خسته نمی‌شویم.
کد خبر: ۲۹۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 16 September 2016
نماز سیاسی و عبادی جمعه امروز شهرستان کرج نیز همچون گذشته با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: متاسفانه موضوع ولایت به دلیل اینکه از ابتدا روی این موضوع بسیار مهم دینی به درستی تحقیق و بصیرت‌افزایی نشده، موجب تفرقه بین مذاهب مختلف اسلامی شده است.

وی با تاکید بر اینکه ولایت تنها مختص شیعه و شیعیان نیست،‌ گفت: باید موضوع غدیر و موضوع ولایت به درستی برای نسل جوان مسلمان آموزش داده شود اگر امت اسلامی فهم صحیحی از ولایت‌مداری داشته باشند، در یک مسیر حرکت خواهند کرد.

خطیب جمعه شهرستان کرج با تاکید بر اینکه باید خطبه غدیر را از کودکی به مسلمانان آموزش داد، گفت: با تبیین و تشریح صحیح خطبه غدیر، موضوع ولایت برای امت اسلام حل خواهد شد.

حسینی‌همدانی از مسؤولان و عموم مردم شیعه و ولایی استان البرز خواست تا در دهه ولایت، چهره استان البرز را غدیری کنند.

موضوع دیگری که امروز از سوی امام جمعه شهرستان کرج برای نمازگزاران تشریح شد، مربوط به دفاع مقدس بود.

حسینی‌همدانی در این بخش از خطبه‌های دوم نماز اظهار داشت: دشمنان می‌خواستند تهران و ایران را سه‌ روزه فتح کنند، اما در همان خرمشهر با دفاع ملت ایران روبه‌رو شده و زمین‌گیر شدند.

وی تصریح کرد: جوانانی که هیچ وسیله دفاعی نداشتند، با جان و دل در راه ولایت قیام کرده و در برابر ارتشی که از سوی بیش از 30 کشور حمایت می‌َشد، ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: آمریکایی‌ها چهار دهه است که می‌خواهند به ایران حمله کنند و برای ما رجز می‌خوانند، اما می‌دانند که در صورت کوچک‌ترین حماقتی، در پشت مرزهای ایران زمین‌گیر می‌شوند.

حسینی‌همدانی بیان داشت: رهبری معظم‌ انقلاب تعبیر جالبی از جنگ تحمیلی دارند و می‌فرمایند که جنگ یک گنجی است که هنوز کشف نشده و اکنون باید از سوی کارشناسان و پژوهشگران و محققان و دانشگاهیان به موضوع دفاع مقدس پرداخته شده و تمام دستاوردهای ما از دوران دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود.

وی در ادامه خطبه‌های دوم نماز به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: برخی مدعی هستند که اگر برجام نبود، آمریکا به ما حمله می‌کرد. این حرف اشتباهی است و از ابتدا هم موضوع جنگ و حمله نظامی نبود و بحث بر سر موضوعات اقتصادی بود و آمریکایی‌ها توان و جسارت حمله به ما را نداشته و نخواهند داشت.

خطیب جمعه شهرستان کرج افزود: افرادی که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند، بدانند که سخنان آنها امنیت ما را به خطر می‌اندازد و نباید بی‌دلیل موضوع برجام را به مسائل دیگر مرتبط کرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی در ادامه خطاب به دولت گفت: بار دیگر به شما نصحیت کرده و می‌گویم شما در بحث فرهنگی افراد مسئله‌دار را تشویق کردید و بر سر کار گذاشتید، اگر این کار را در حوزه اقتصادی هم انجام دهید، هیچ دستاوردی نخواهید داشت و اقتصاد مقاومتی که تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی است،‌ به نتیجه نمی‌رسد.

وی با اشاره به اعتراضات گسترده، به موضوع قراردادهای جدید نفتی و FATF نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ما سکوت نمی‌کنیم تاکید می‌کنیم که دولت در سیاست خارجی منفعلانه عمل می‌کند. ما از بیان حقیقت کوتاه نمی‌آییم و از فریاد زدن خسته نمی‌شویم.

امام جمعه کرج افزود: عده‌ای می‌خواهند مخفیانه قراردادهای نفتی را به سرانجام برسانند و باید بدانند که این شیوه امنیت و منافع ملت و کشور را به خطر می‌اندازد.

حسینی‌همدانی در پایان گفت: بارها اعلام کردیم و در همین خطبه‌های نماز جمعه به موضوع قراردادهای نفتی اشاره داشتم، اما متاسفانه دولت هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به مردم و منتقدان ارائه نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار