کد خبر: ۲۹۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 17 September 2016


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز فرهنگ‌سازی اقامه نماز در جامعه و جذب جوانان و نوجوانان به این مهم الهی را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت اقامه نماز و نقش آن در تأمین آرامش روحی و روانی جامعه، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی اقامه نماز، یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های فرهنگی محسوب می شود.

مسعودی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند که فرهنگ اصیل اسلامی به معنای واقعی در جامعه نهادینه شود، گفت: رکن اصلی نهادینه‌شدن فرهنگ اقامه نماز افراد آن جامعه هستند.

وی نماز را مهم‌ترین عامل بازدارنده از منکر دانست که خداوند متعال به بشر عنایت کرده است و گفت: اگر اقامه نماز از روی صفای باطن و حضور قلب باشد، انسان از فکر کردن به گناه و ارتکاب به آن دوری می‌کند.

مسعودی، نماز را مهم‌ترین رکن در هدایت بشر عنوان کرد و افزود: اگر انسان‌ها از این نعمت بزرگ الهی به‌خوبی آگاه شوند و با تفکر در معنای آن به‌خوبی این فریضه معنوی را به‌جای بیاورند خواهند دید که بسیاری از معضلات روحی و روانی آن‌ها برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر و منزلت این فریضه الهی را در جامعه به‌خوبی درک کنیم و با فرهنگ سازی مناسب اجرای این تکلیف الهی را میان اقشار مختلف نهادینه کنیم، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند؛ روشنی چشم من از نماز است بشر امروز باید بداند این واجب الهی گره بسیاری از مشکلات و معضلات را می‌گشاید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: جذب جوانان و نوجوانان به نماز یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های فرهنگی کشور است و در این راستا با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب می‌توان این امر پسندیده الهی را در جامعه نهادینه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار