معاون فرهنگی و هنری اداره کل امور استانها و مجلس حوزه هنری گفت: باید فرمایشات رهبری در باره موضوع 'نفوذ' را به یک گفتمان و طرح تبدیل کرد.
کد خبر: ۲۹۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 18 September 2016
مهدی حبیبی شنبه شب در آئین پایانی هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع 'نفوذ' اظهار کرد: نفوذ موضوع بسیار مهمی است و شاخصه های آن در کشور می تواند عناصر پایداری نظام را سست کند که آگاهی ایجاد کردن در این زمینه می تواند بسیار مهم باشد.
وی گفت: این جشنواره در سطح مناسبی برگزار شد و چیزی که مهم است این است که باید نوآوری در آثار بیشتر شود و از این نوآوری در دیگر حوزه ها استفاده کرد.
حبیبی خاطرنشان کرد: صداوسیما و شهرداریها در راستای حمایت از این آثار، نقشی اساسی را ایفا می کنند و می توانند در فضای شهری و برنامه های خود از این آثار استفاده کنند.
وی در مورد برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی هم اظهار کرد: این جشنواره ظرفیت های بین المللی شدن را ندارد ولی می تواند از ظرفیت های کشورهای فارسی زبان استفاده کند.
مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری گفت: کسی که در حوزه فرهنگ فعالیت می کند باید با فراغ بال به تمامی هنرمندان پناه دهد تا هنرمندان بتوانند خلاقیت های خود را در دفاع از ارزش های نظام نشان دهند.
مجید مصلحی افزود: حوزه هنری نهادی برآورده از دل انقلاب است و مسئولیتش شناخت، تولید و ابلاغ برنامه های ارزشی انقلاب با زبان هنر است و برای رسیدن به این مهم بایستی همه حامی هنرمندان باشیم.
وی در ادامه اظهار کرد: خراسان شمالی این ظرفیت را دارد تا خود را از زیر چتر معنوی و هنری خراسان رضوی خارج و هویت مستقلی را برای خود تعریف کند.
مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری گفت: هنرمندان خراسان شمالی ازظرفیت های هنری خود خوب استفاده کرده اند و از این لحاظ حرکت رو به جلویی داشته اند.
رئیس حوزه هنری استان خراسان شمالی هم گفت: 546 اثر به دبیرخانه جشنواره از 29 استان کشور ارسال شد و بعد از داوری در چندین مرحله در نهایت از سه اثر تقدیر ویژه و از 13 اثر برگزیده این جشنواره هم قدردانی شد.
وحید نمازی افزود: موضوع 'نفوذ ' یکی از دغدغه های اصلی نظام است و گره در مسائل امنیتی و اجتماعی جامعه ما دارد و سعی کردیم با انتخاب این موضوع هنرمندان را درگیر تحقیق و پژوهش موضوع نفوذ کنیم.
سه اثر برگزیده این جشنواره به ترتیب آثاری از رضا حمیدی مطلق از استان سمنان اثر سمانه صابری از شهرستان شیروان خراسان شمالی و مصطفی ستاریان از خراسان رضوی به ترتیب اول تا سوم شدند.
به نفرات اول تا سوم این جشنواره همراه لوح و تندیس مبلغ 25 میلیون ریال، 20 میلیون ریال و 15 میلیون ریال اهدا شد.
همچنین در پایان این جشنواره هم کلید خانه کاریکاتور استان به صورت نمادین به عباس ناصری کاریکاتوریست خراسان شمالی اهدا شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار