کد خبر: ۲۹۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 21 September 2016


فرمانده سپاه البرز با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس این استان گفت: اساس امنیت کشور نشأت گرفته از دوران دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، علی استاد حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان البرز اشاره و اظهار کرد: اولین روز هفته دفاع مقدس به نام اقتدار و صلابت نیروهای مسلح نامگذاری شده که در این روز رژه نیروهای مسلح با نمایش توانمندی و نوآوری‌های صنعت علمی و دفاعی کشور و تأثیر و نقش آن در حفظ کیان ایران اسلامی در سایه ولایتمداری در کرج به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه پنج‌شنبه اول مهرماه که به عنوان روز شهیدان، ایثارگران، سربازان و فخرآفرینان نامگذاری شده است، افزود: تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس و مدافعین حرم و خانواده‌های معظم آنان، غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، تجلیل از نقش زنان در دفاع مقدس و دفاع حرم و تقدیر و پاسداشت از سربازان، از برنامه‌های این روز است.

این مسئول، جمعه دوم مهرماه را روز معنویت وحدت ملی، خانواده و سلامت عنوان کرد و گفت: حضور پرشور در نماز جمعه، صیانت از حریم خانواده با ترویج سبک زندگی دینی و توجه به سلامت روحی و جسمی با ورزش همگانی از جمله برنامه‌های این روز خواهد بود.

استاد حسینی ابراز کرد: در روز شنبه سوم مهرماه همزمان با اولین روز مدارس در سال تحصیلی جدید که به عنوان دانش‌پژوهان، نخبگان و هنرمندان نامگذاری شده زنگ مقاومت طنین انداز خواهد شد که پرداختن به نقش جوانان در عرصه‌های دانش‌پژوهی و فناوری در روز بازگشایی مدارس، مراکز دانشگاهی و حوزوی، توجه به هنر و هنرمندان دفاع مقدس کشور و روحانیت در تعمیق، ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس، از جمله برنامه‌های این روز است.

فرمانده سپاه البرز، یکشنبه چهارم مهرماه را روز اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف، آمادگی دفاعی عنوان کرد و گفت: پرداختن به نقش و تأثیر اقتصاد مقاومتی با نگاه به پشتیبانی مردمی و اصناف در کم اثر کردن تحریم‌ها و تهدیدات دشمن و همچنین توجه به پدافند غیرعامل نیز جزء محورهای تبلیغی این روز خواهد بود.

وی دامه داد: دوشنبه پنجم مهرماه به عنوان روز پیشکسوتان، رزمندگان و عزت‌مداران نامگذاری شده است که در این روز به تبیین حماسه عملیات ثامن الائمه(علیه السلام) و بزرگداشت سالروز شکست حصر آبادان و تکریم از رزمندگان، جهادگران و پیشکسوتان دفاع مقدس پرداخته خواهد شد.

این مسئول، بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمن شناسی و استکبارستیزی را جزء عناوین روز ششم مهرماه در هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی و ادیان و مذاهب، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی به عنوان الگوهای نهضت‌های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی در مقابله با نفوذ دشمن و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل و ایادی آنها (تکفیری، وهابیت، داعش و ...) از جمله محورهای تبلیغی این روز خواهد بود.

وی هفتم مهرماه را به عنوان روز فرماندهان، مسئولان، حماسه‌آفرینان و ولایت‌مداران خواند و افزود: این روز سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجوی، کلاهدوز و جهان‌آرا است که در این روز مراسم نکوداشت فرماندهان و مسئولان شهید نیز برگزار خواهد شد.

استاد حسینی با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ایران اسلامی در عرصه دفاع در هفته دفاع مقدس گفت: این نمایشگاه با هدف نمایش آخرین دستاوردهای خودکفایی صنعت دفاعی ایران برپا خواهد شد.

این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه رزمندگان استان البرز در طول هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های بسیاری شرکت داشته‌اند، گفت: ما باید تاریخ جنگ و رشادت‌های این رزمندگان را جمع‌آوری و تنظیم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار