مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به احداث زیرساخت‌های آموزشی در این استان گفت: در 36 ماه اخیر و در دولت تدبیر و امید هر 15 روز یک فضای آموزشی جدید در استان سمنان به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۲۹۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 21 September 2016
ابوالفضل دربانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در این مدت 72 پروژه‌ آموزشی را در این استان احداث و افتتاح کرده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها علاوه بر مدارس شهری و روستایی و توسعه کلاس‌های درس شامل سالن‌های ورزشی و نمازخانه و آزمایشگاه و...نیز بوده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان بااشاره به تعدد این پروژه‌ها و سرعت‌عمل در احداث آنها باوجود محدودیت‌های اعتباری در سال‌های اخیر، افزود: این حجم از مدرسه‌سازی در این بازه زمانی در گذشته کم‌سابقه و بی‌نظیر بوده و نشان از توجه بسیار ویژه دولت یازدهم به ایجاد زیرساخت‌های آموزشی در کشور و استان سمنان دارد.

وی بااشاره به ساخت یک مدرسه بزرگ در 81 روز در این استان خاطرنشان کرد: ساخت این مدرسه که مشارکت سازمان ملل و حمایت مالی این نهاد بین‌المللی صورت گرفت یک رکورد محسوب شده و به‌عنوان یک الگو در مدرسه‌سازی کشور مطرح شده است.

دربانی اضافه کرد: علاوه بر این به‌علت سرعت بالا در ساخت، کیفیت سازه‌ها، طراحی و ساخت مناسب و متناسب با کاربری فضا و توفیق در احداث به‌موقع این پروژه و...کمیساریای عالی پناهندگان یک پروژه دیگر را نیز به اداره کل نوسازی مدارس این استان واگذار کرد که قرار است تا 10 بهمن‌ماه 95 این پروژه نیز تحویل شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان از تحویل همه پروژه‌های احداث شده با تجهیزات آموزشی مورد نیاز به اداره کل آموزش و پرورش این استان خبر داد و گفت: در یک سال گذشته بیش از 10 میلیارد ریال تجهیزات آموزشی خریداری و تحویل مدارس این استان شده است.

وی از کامپیوتر، دیتا و پرده هوشمند به عنوان اولویت‌های نخست این اداره کل در خرید تجهیزات برای مدارس هوشمند استان نام برد و افزود: سالانه پنج درصد از اعتبارات این اداره کل صرف خرید تجهیزات آموزشی می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار