مدیرکل مهندسی و ایمنی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اعلام کرد که نیمی از تاکسی های سرویس مدارس در این شهر دارای برچسب مخصوص سرویس دانش آموزان هستند.
کد خبر: ۳۰۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 22 September 2016
علی فغانی روز پنجشنبه گفت: بررسی وضعیت معاینه فنی و سایر صلاحیت های لازم برای صدور برچسب سایر تاکسی ها نیز در دست انجام است.

وی گفت: شرایطی که سرویس های مدارس و رانندگان باید داشته باشند تابع دستورالعملی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی در سال 87 ابلاغ شد.

فغانی افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر، تا سقف 2 هزار دستگاه خودرو خاص با پرداخت 70 درصد مبلغ مصوب می توانند در محدوده طرح زوج و فرد تردد کنند اما در مکاتباتی که در حال انجام است، می خواهیم تردد خودروهای سرویس مدارس را با هماهنگی پلیس تسهیل کنیم.

بر اساس اعلام این مسئول، شش هزار و 256 دستگاه اتوبوس، 77 هزار و 949 دستگاه تاکسی، 137 رام قطار درون شهری و 33 رام قطار برون شهری خط تهران - کرج از جمله ظرفیت های ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران است.

به گفته فغانی ، ظرفیت جابجایی ناوگان اتوبوسرانی 420 هزار نفر، تاکسیرانی 450 هزار نفر و مترو نیز 180 هزار نفر در روز می باشد. 

روز شنبه (سوم مهر) و با آغاز سال تحصیلی حدود 2 میلیون دانش آموز، دانشجو و کادر آموزشی شهر تهران فعالیت آموزشی خود را از سر می گیرند که بر اساس پیش بینی مراجع راهنمایی و رانندگی می تواند 25 درصد بر حجم ترافیک کنونی شهر بیافزاید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار