کد خبر: ۳۰۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 28 September 2016


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از شناسایی و دستگیری یکی از بزرگ‌ترین قاچاقچیان پرنده در خاورمیانه خبر داد.

علی‌اکبر مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از اقداماتی که افراد سودجو و بی‌توجه به منافع عمومی و محیط زیست انجام می‌دهند،‌ شکار حیوانات و نگهداری آنها در محیط‌های خارج از محیط زیست این جانواران است.

وی افزود: از سوی دیگر برخی از این افراد اقدام به شکار حیوانات نادر و خارج کردن آنها از کشور کرده و یا اینکه حیواناتی را بدون رعایت مسائل بهداشتی به داخل کشور قاچاق می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز تصریح کرد: به همین دلیل برخورد با این افراد قانون‌شکن و سودجو در دستور کار قرار دارد و طی روزهای اخیر یکی از بزرگ‌ترین قاچاقچیان پرنده در خاورمیانه شناسایی و در استان البرز دستگیر شد.

مختاری گفت: با تلاش ماموران اطلاعاتی و امنیتی و همچنین یگان حفاظت محیط زیست گزارش‌هایی را دریافت کردیم که فردی در استان‌های تهران و البرز اقدام به نگهداری گونه‌های مختلف پرنده می‌کند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه احتمال قاچاق پرندگان را می‌دادیم، بلافاصله این پرونده در دستور کار دستگاه‌های اطلاعاتی و با همکاری تعزیرات حکومتی قرار گرفت و محیط زیست نیز همکاری نزدیکی با این پرونده داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز افزود: این متهم در چند استان کشور از جمله استان البرز فعالیت می‌کرد و انبارها و مناطقی برای نگهداری از پرندگان در این استان‌ها پیش‌بینی و فعال کرده بود.

مختاری ادامه داد: یکی از این انبارها در شهر هشتگرد قرار داشت و به همین دلیل تمرکز اطلاعاتی برای جمع‌آوری اطلاعات از نحوه فعالیت وی در هشتگرد انجام شد و در نهایت با شناسایی کامل رفت و آمدها و نحوه عملکرد، وی دستگیر شد.

وی اظهار داشت: این متهم در ابتدا ادعا داشت که در حوزه نگهداری و پرورش پرنده فعالیت می‌کند که پس از استعلام از مراکز صلاحیت‌دار مشخص شد که هیچ مجوزی برای اینگونه فعالیت‌ها ندارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز تصریح کرد: پس از رد شدن ادعای متهم، تحقیقات بیشتری در مورد فعالیت‌های وی انجام و در نهایت یک باغ در استان تهران شناسایی و کشف شد که متهم در این باغ بخشی از پرندگان خود را نگهداری می‌کرد.

مختاری گفت: تاکنون از متهم بیش از سه هزار گونه پرنده به همراه بیش از 200 تاکسی‌درمی کشف و ضبط شده و تنها ارزش پرندگان ایرانی کشف شده، بالغ بر 9 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر کارشناسان مشغول بررسی ارزش پرندگان خارجی کشف شده و همچنین تاکسیدرمی‌ها از متهم هستند و تاکنون چندین مخفیگاه نگهداری پرنده متعلق به متهم در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران و البرز کشف شده و وی یکی از بزرگ‌ترین قاچاقچیان پرنده در خاورمیانه به شمار می‌آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار