کد خبر: ۳۰۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 29 September 2016


مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز با بیان اینکه البرزی‌ها پایان هفته بارانی را در پیش دارند، از کاهش شش درجه‌ای دمای هوا در این استان خبر داد.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همانطور که پیش‌تر نیز پیش‌بینی و از سوی هواشناسی اعلام شده بود، از عصر روز گذشته شاهد ورود سامانه بارشی به آسمان کشور بودیم.

وی افزود: این سامانه از عصر روز پنجشنبه تمام استان البرز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و به همین دلیل احتمال بارش باران، رعد و برق و رگبار در ارتفاعات، طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی از مناطق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل دقیق داده‌های علمی از سوی کارشناسان، این وضعیت در روز جمعه نیز تداوم خواهد داشت و تا عصر روز شنبه ادامه می‌یابد.

رحمانیان گفت: همچنین با صدور اخطاریه‌هایی به سازمان‌ها و نهادهای مختلف اعلام کرده‌ایم که در برخی ساعات احتمال آبگرفتگی معابر به دلیل بارش باران و رگبار وجود دارد.

وی بیان داشت: این وضعیت موجب کاهش ملموس دمای هوا در استان البرز خواهد شد، به نحوی که در شهرستان کرج که طی روز چهارشنبه حداکثر دمای 30 درجه بالای صفر را تجربه کرد، در روز جمعه حداکثر دمای هوا به حدود 24 درجه بالای صفر رسیده و شاهد کاهش شش درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط جوی بیست و چهار ساعت گذشته استان البرز اشاره کرد و گفت: در این مدت اشتهارد با ثبت حداقل 11 و حداکثر 32 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرستان استان بود.

رحمانیان افزود: همچنین طالقان با حداقل 9 و حداکثر 26 درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرستان استان البرز در بیست و چهار ساعت گذشته به شمار می‌آید.

وی اعلام کرد: البته باید توجه داشت که شرایط روز چهارشنبه با پنجشنبه به دلیل تاثیرگذاری یک سامانه بارشی تفاوت‌های بسیاری دارد و نیاز است که مردم به هشدارهای هواشناسی در این ایام از سال توجه جدی داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار