تابناک تهران - بخورد با رسانه‎ها و خبرنگاران افشاگر فساد، صدای اعتراض نمایندگان مردم تهران در مجلس را در آورد. پس از محمود صادقی، حالا پروانه مافی نسبت به این برخوردها اعتراض کرد.
کد خبر: ۳۰۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 01 October 2016
افشای فساد در شهرداری تهران و برملا شدن پرونده ای که معروف شد به املاک نجومی تاکنون تنها پیامدش مسدود شدن سایت و بازداشت خبرنگار افشاگر بوده است.

در همین راستا یاشار سلطانی، مدیر مسوول سایت معماری نیوز، با وجود تودیع وثیقه 200 میلیون تومانی هنوز در بازداشت به سر می برد و به گفته رحمت الله حافظی، عضو اصولگرای شورای شهر تهران، پرونده او اکنون تبدیل به یک پرونده امنیتی شده است تا مطبوعاتی. 

حافظی هفته گذشته با انتشار یادداشتی در  کانال تلگرامی  خود نوشت: با عنایت به سخنان و انتظارات مقام معظم رهبری از قشر جوان، از ریاست قوه قضائیه انتظار داریم پرونده سایت معماری نیوز را از موضوعی امنیتی خارج نموده و به یک موضوع مطبوعاتی تبدیل کند.   

در همین راستا نیز نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر برخورد با مفاسد خواستار توقف برخوردها با رسانه ها و خبرنگاران شدند.

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جریان نشست علنی، در تذکری آیین‌نامه‌ای خطاب به وزرای اطلاعات و دادگستری، گفت: «در چند ماه اخیر، شاهد بازداشت برخی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران بوده‌ایم که برخلاف ضوابط قانونی با آنان برخورد شده است». صادقی افزود: «فردی که در سایت معماري‌نیوز اسناد افشاشده سازمان بازرسی را قرار داده است، بازداشت شده و برای او قرار وثیقه ۲۰۰‌میلیون‌تومانی صادر شده است که نمی‌تواند آن را اجرا کند. این در حالی است برای فردی که به ارتش جمهوری اسلامی اهانت کرده، قرار سبک ۵۰ میلیون‌تومانی صادر می‌شود. سؤال آن است که چرا تبعیض‌آمیز برخورد می‌شود؟» صادقی در پایان خواستار پیگیری این موضوع و پاسخ به افکار عمومی ازسوی وزیر دادگستری شد.

امروز نیز پروانه مافی با انتشار یادداشتی خواستار توقف برخورد با مفسدان به جای رسانه ها شد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در یادداشتی در آستانه ماه محرم از برخورد با رسانه‌ها انتقاد کرد نوشت:« اگر بخواهیم پیام قیام امام را در یک سخن خلاصه کنیم، همان زودن جامعه از منکر و توجه به معروف‌هایی است که می تواند هر روزه در گوشه کنار ما رخ دهد.  یکی از مصادیق نهی منکر، عدم اشاعه و جلوگیری از عادی شدن آن در جامعه است، از همین رو نباید به نحوی عمل کنیم که تصور شود عمل به منکر امری عادی است و به روال تبدیل شده است.»

ابن نماینده مردم تهران تاکید کرد: «نهادینه شدن «نظارت اجتماعی»، بهترین میزان و بی‌طرف‌ترین در اجرای این موضوع است. نباید با بی‌تدبیری و سلبی عمل کردن در مواردی که با احساسات عمومی و باورهای آحاد جامعه ارتباط مستقیم پیدا می‌کند این تصور را در جامعه تقویت کنیم که اگر فساد و خلافی در جایی اتفاق می‌افتد، برخی حریم امن دارند و فرد گوینده است که در خسران خواهد افتاد.»

مافی در خاتمه نوشت: «خیر اینها آموزه‌ای نیست که نظام مقدس اسلامی در جامعه ترویج کند و اگر خلافی صورت گرفته است حتما رسیدگی خواهد شد و صرف برخورد با رسانه‌ها که به حق مجریان صادق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند، چنان در اذهان متبادر شود که مفسدان در حریم امن قرار دارند و ناظران اجتماعی توانی در برابر افشای منکر ندارند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار