رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تا پایان سال 95، 50 هزار کلاس درس دیگر دارای سامانه گرمایشی استاندارد می‌شوند، اظهار کرد: استفاده از وسایل گرمایشی معیوب و غیراستاندارد براساس دستورالعمل‌های آموزش و پرورش ممنوع است و مدیران مدارس به هیچ وجه نباید از وسایل معیوب گرمایشی استفاده کنند.
کد خبر: ۳۰۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 02 October 2016

مرتضی رییسی، با بیان اینکه عملیات استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس از سال 92 شروع شده است و به طور مستمر ادامه دارد، اظهار کرد: دولت اعتبار خوبی را در این بخش طی این سال‌ها به آموزش و پرورش اختصاص داده است.

وی افزود: تا پایان سال 94 از مجموع 211 هزار کلاس درس که با بخاری تامین حرارت می‌شدند، 107 هزار کلاس درس یعنی حدود 50 درصد را استانداردسازی کردیم و براساس برنامه‌ریزی‌ها امسال نیز 50 هزار کلاس درس دیگر استانداردسازی می‌شوند که این امر از ابتدای امسال شروع شده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه امیدواریم با اولویت‌بندی که صورت پذیرفته است و به مناطق محروم‌تر و سردسیرتر اختصاص دارد، شاهد آن باشیم که تا پایان سال آتی استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در تمام مدارس انجام شود، اظهار کرد: اگر امسال 50 هزار کلاس درس دیگر تجهیز شوند، 50 هزار کلاس درس برای سال 96 باقی می‌ماند و البته علت آن تنگناهای مالی است و آموزش و پرورش توان اجرایی کافی ندارد اما پیگیر این امر است که هرچه سریع‌تر به این دغدغه که از گذشته وجود داشته است پایان دهد.

رییسی ادامه داد: در کنار استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس، رعایت نکات ایمنی نیز بسیار مهم است. مدیران و پرسنل مدارس باید در استفاده از این وسایل مراقبت کنند؛ این در حالیست که وسایل گرمایشی نیازمند نگهداری، بازبینی و مراقبت هستند و باید توجه کرد که دانش‌آموزان سرمایه‌های کشورند که در اختیار ما هستند و به هر میزان نکات فنی و ایمنی را بیشتر رعایت کنیم شاهد حادثه کمتری هستیم.

وی با بیان اینکه از سال 92 تاسال 95 بیش از 650 میلیارد تومان صرف ایمنی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس شده است که رقم قابل توجهی است، اظهار کرد: مدیران مدارس نباید به هیچ وجه از وسایل گرمایشی غیراستاندارد استفاده کنند. استفاده از وسایل گرمایشی معیوب و غیراستاندارد در مدارس براساس دستورالعمل‌های آموزش و پرورش ممنوع است و مدیران دقت کنند که با استفاده از وسایل معیوب هر آن ممکن است باعث حادثه ناگواری شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: اگر وسایل و سیستم‌های گرمایشی مدارس در فصل سرما با مشکل مواجه شد، مدیران مدارس باید موارد را با مناطق و ادارات کل نوسازی استان‌ها در میان بگذارند تا بتوانیم مشکلات فنی سیستم‌های گرمایشی را برطرف کنیم.

به گفته رییسی، امسال قانونگذار 480 میلیون دلار برای استاندارد کردن وسایل گرمایشی و تجهیزات مدارس در نظر گرفته است و اگر به صورت کامل تخصیص پیدا کند، 75 درصد این اعتبار صرف استاندارد کردن سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و 25 درصد صرف تامین تجهیزات آموزشی و  کمک آموزشی مدارس می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار