12 تعاوني مرزنشين در خوزستان فعال هستند
کد خبر: ۳۰۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 02 October 2016
محمد رضا جعفري در کارگروه شوراي ساماندهي مبادلات مرزي استان بيان کرد: ميزان صادرات از اين تعاونيهاي مرز نشين در استان در 6 ماه نخست امسال45 هزار تن و با ارزش ريالي بالغ بر 632 ميليارد و 595 ميليون ريال بوده است.

وي مهم ترين کالاي صادراتي اين تعاونيها را انواع ماهي، ميوه و تره بار عنوان کرد و افزود بيشتر اين صادرات به کشور عراق بوده است.

وي گفت: ميزان واردات اين تعاوني ها به استان نيز بالغ بر يک هزار و 40 تن مي باشد

ناظرگمرکات استان در ادامه بيان کرد: در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ميزان صادرات از اين تعاوني ها از لحاظ وزني 27 درصد کاهش داشته اما به لحاط ارزي 51 درصد افزايش داشته است.

وي گفت: همچنين ميزان واردات اين تعاونيها از لحاظ ارزي 93 درصد و به لحاظ وزني نيز 96 درصد کاهش نشان مي دهد.

معاون امنيتي استانداري خوزستان نيز در اين نشست با اشاره به گران شدن قيمت برنج در بازار گفت: براي شکستن و به تعادل رساندن قيمت برنج در بازار از تعاوني هاي مرزنشين خواسته مي شود که برنج را در قالب قانون ورود کالاي ملواني وارد بازار استان کنند.

قدرت الله دهقان افزود: در حال حاضر درهر کيسه برنج 100 هزار ريال افزايش قيمت گزارش شده که فشار زيادي را برمصرف کننده وارد مي کند.

همچنين در اين نشست تصميم گرفته شد براي راه اندازي بازارچه هاي مرزي اهواز، هويزه و شوش بررسي هاي بيشتري انجام بگيرد و نتايج تا چند روز آينده براي راه اندازي اين بازارچه ها اعلام شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار