مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از اعزام 42 مبلغ به نقاط مختلف هرمزگان در قالب طرح بصیرت عاشورایی خبر داد.
کد خبر: ۳۰۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 03 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام منصور هاشمی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره‌کل اوقاف استان هرمزگان برگزار شد، با اشاره به اینکه مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) توسط اوقاف در قالب طرح بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود اظهار داشت: از 42 مبلغ اعزامی از قم و استان برای سخنرانی و تبلیغ در نقاط مختلف هرمزگان به‌مناسبت ماه محرم‌الحرام دعوت شده است.
 
وی با بیان اینکه مبلغ‌های دعوت شده به بقاع متبرکه اعزام می‌شوند، عنوان کرد: 30 نفر از روحانیون توانمند استان نیز در ایام دهه محرم به بقاع متبرکه هرمزگان اعزام می‌شوند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان تبیین قیام امام حسین(ع)، برپایی نماز جماعت و پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی در خیمه‌های معرفت را از جمله برنامه‌های روحانیون در دهه نخست محرم عنوان کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان هر ساله برنامه اجتماعات لبیک‌گویی به امام حسین(ع) را در استان برگزار می‌کند.
 
هاشمی با بیان اینکه مراسم لبیک‌گویی در روز دوم محرم در پنج بقعه استان برگزار می‌شود، افزود: این مراسم در شهر بندرعباس در روز سه‌شنبه 13 مهرماه روز دوم محرم در بقعه امامزاده سید مظفر به‌عنوان بقعه محوری برگزار خواهد شد.
 
وی از برگزاری مراسم عزاداری امام سجاد(ع) با عنوان منشور عزت در 23 مهرماه خبر داد و اظهار کرد: مراسم رهروان زینبی روز 12 محرم مصادف با 23 مهر در پنج بقعه استان برگزار می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به اینکه برنامه عزاداری ویژه دانش‌آموزان در دو بقعه امامزاده سید کامل و امامزاده سید مظفر برگزار می‌شود، گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با دیگر نقاط استان در روز جمعه 16 مهرماه در حسینیه امامزاده سیدمظفر برگزار می‌شود.
 
وی یادآور شد: مراسم شام غریبان در 26 بقعه محوری همراه با سخنرانی و مداحی در استان برگزار خواهد شد.
 
هاشمی با اشاره به اینکه، مراسم جلسات ختم قرآن و محفل انس با قرآن در 14 بقعه انجام می‌شود، افزود: اقامه نماز جماعت تاسوعا و عاشورا در 28 بقعه محوری خارج از جایگاه نماز برگزار می‌شود.
 
این مسؤول اضافه کرد: در 5 بقعه خیمه معرفت، بصیرت‌افزایی، عفاف و حجاب و .... در این ایام برپا خواهد شد.
 
وی افزود: اطعام عزاداران حسینی را در 20 بقعه محوری از محل هزینه‌های مردمی برای عزاداران حسینی تدارک دیده شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان بیان داشت: در 6 بقعه نشست‌های صنفی برای وقف جدید در نظر گرفته شده است.
 
وی با اشاره به اینکه 4 نمایشگاه فرهنگی در این مدت برپا می‌شود، تصریح کرد: در 11 بقعه محوری، دفتر پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی راه‌اندازی خواهد شد.
 
هاشمی با اشاره به اینکه بسیاری از موقوفات از سوی خیرین کشور در راستای برپایی سوگواری سید و سالار شهیدان وقف شده است و هرمزگان هم از این افراد خیر برخوردار است، بیان کرد: طرح سوگواری بصیرت عاشورایی با مطالعات و کارشناسی‌های دقیق در راستای مقوله مذکور در استان اجرا می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تصریح کرد: از روحانیون بومی و اعزامی استان برای پاسخ‌گوی به سؤالات شرعی، مشاوره خانواده و کودک، عفاف و حجاب و تبلیغ در خیمه‌های معرفت استفاده خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه جهان اسلام در سال‌های اخیر به‌صورت گسترده‌ای مورد هجمه دشمن واقع شده است باید از فرهنگ عاشورایی در جهت دفاع از اسلام بهره برد.
 
در حال حاضر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان 57 هزار موقوفه در اختیار دارد که 80 درصد موقوفات آن نیات عزاداری ابا عبدالله الحسین است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار