سخنگوی دولت گفت: از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم هر کسی را در هر جایگاهی تخلفی کرده و دریافتی‌اش خلاف قانون بوده تعقیب کند.
کد خبر: ۳۰۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 04 October 2016
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در تشریح نحوه تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس، گفت: این برنامه از سال 93 نگارش شد، از همه ظرفیت‌ها استفاده کردیم و یک لایحه کاملی را مبنی بر 29 موضوع فرابخشی و 14 موضوع دیگر به عنوان چالش مطرح کردیم.
 
وی افزود: کمیسیون تلفیق 27 رای مثبت به کلیات برنامه ششم داد و وارد جزئیات شد، همه حرف و حدیث‌ها با عزم نمایندگان مجلس به پایان رسید.
 
سخنگوی دولت گفت: تا دهه فجر امسال 500 پروژه عظیم عمرانی در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.
 
نوبخت همچنین افزود: بیش از 20 هزار و 500 میلیارد تومان از بدهی به پیمانکاران را تسویه خواهیم کرد.
 
وی درباره خارج کردن خودروهای فرسوده تصریح کرد: مصمم بودیم 90 هزار تاکسی فرسوده را از ناوگان خارج کنیم که براساس آخرین گزارش دریافتی بیش از 56 هزار و 626 صاحب خودرو فرسوده ثبت‌نام کردند و تا الان 21 هزار و 818 تاکسی یا خودروی جدید تحویل داده شده است.
 
نوبخت به سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: تا ساعت 6 صبح امروز بیش از 1 میلیون و 300 هزار خانوار نیز در برنامه سرشماری نفوس و مسکن ثبت‌نام کردند و جا دارد تشکر ویژه‌ای از مردم شریف ایران داشته باشیم.
 
سخنگوی دولت درباره افزایش قیمت ارز در بازار خاطرنشان کرد: فضا مناسب است و برای تک نرخی کردن ارز همکاران من در حال تهیه بودجه 96 هستند، ضمن آن که آن را در وقت مقرر به محلس تقدیم خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز باید تعدیل شود و لزومی ندارد افزایش قیمت ارز رخ دهد، گفت: ساز و کاری تعیین خواهیم کرد که ارز قیمت معقول‌تر بگیرد.
 
نوبخت درباره فیش‌های حقوقی نجومی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم هر کسی را در هر جایگاهی تخلفی کرده و دریافتی‌اش خلاف قانون بوده تعقیب کند و ما نیز در این زمینه تابع قانون هستیم.
 
سخنگوی دولت در بخش دیگری مقدمات شکایت درخصوص بازگرداندن ٢ میلیارد دلار در شورای عالی امنیت و وزارت اقتصاد فراهم شده و در این زمینه کوتاه نخواهیم امد
 
درباره ادعای المان مبنی بر گذاشتن پیش شرط برای عادی سازی روابط: واقعیت امر این است که هیچ کشوری در جهان نمیتواند برای نظام جمهوری اسلامی شرط و شروط قائل شود. نیازمند ارتباط با کشوها با هیچ پیش شرطی نیستم
پیش شرط ما این است که کشورهازبه قوانین و باورهای ملت ایران احترام بگذارند.
این مسئله کامل روشن است و همه گروه های سیاسی در امر اینکه ما باید از استقلال برخوردار باشیم قبول دارند
 
اسرایل یک رژیم جعلی است که توسط قدرتهای پیروز جنگ جهانی دوم را ایجاد کردند و دستشان به خون فلسطینی های بیگناه الوده است
از وزیر خارجه المان که در ایران هستند سوال کردم که شما پس از برحام به ایران امدید و نشان دادید که هوشمند هستید اما
این چه جمله ای بود گفتی: ایشان اعلام کردند این حرفی که از ظرف من گفته شده تحریف است و من کاملا موضع جمهوری اسلامی را درک میکنم. اصلا امدن من بنا به رعایت پسش شرط بود برای چه امدم؟ مگر شما رعایت کردید؟.
من فقط دیدگاه مردم المان را درباره اسراییل توضیح دادم.
او نیز تایید کرد که اسراییل حقوق بشر را رعایت نمیکند
موضع ما همان موضع نظام است و اسراییل را به هیچ وجه  به رسمیت نمیشناسیم
درباره تراریخته: در این باره دیدگاه های علمی وجود دارد. البته مراجع معظم درمقاطع مختلف اظهار نظر کرده اند. ما بحث علمی را به مباحث فقهی و شرعی نکشانیم و نظر مراجع برای ما بسیار مهم است.
 
در این باره اختلاف نظر وجود دارد در دولت ستادی تشکیل شده و نظرات مختلف را جمع کرده و موضع رسمی دولت را در قالب ستاد اعلام میشود
 
هم اکنون هم از تراریخته استفاده میشودو هر حرفی میتواند بر بازار عزضه و تقاضا تاثیر بگذارد.
 
ما نظرات مراجع لازمرا قایل احترام میدانم
برخی مسائل حاشیه ای علیه دولت تا انتخابات ٩٦ ادامه خواهد داشت البته بعضی اظهار نظرهازرا دلسوزانه میدانیم
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار