مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی از برگزاری مسابقه کتابخوانی در 22 مهرماه خبر داد و گفت: منبع این مسابقه هم ' کتاب همکلاسی آسمانی' که زندگینامه هزار و 865 دانش آموز شهید استان است.
کد خبر: ۳۰۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 04 October 2016
علی محمد جهانی سه شنبه در سومین نشست کارگروه فرهنگی سیاسی بسیج کارمندی اظهار کرد: تعداد 12 هزار برگ سؤال برای مرحلۀ اول تهیه شده است که در اختیار پایگاه های کارگروه کتابخوانی کنگره شهدا قرار خواهد گرفت.
وی گفت: این برگ ها همچنین از سوی این کارگروه در بین مردم توزیع و در ایام برگزاری اجلاسیه 3000شهید استان از برندگان این مسابقه تجلیل خواهد شد.
وی از استفاده رایگان تمامی کتابخانه های استان در 19 مهرماه خبر داد و گفت: به مناسبت سالگرد ورود مقام معظم رهبری به استان، 46 باب کتابخانه عمومی در این روز خدمات رایگان ارائه می دهد.
وی معرفی سیره شهدای دانش آموز را با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در استان و طرح سبک زندگی اسلامی، یک ضرورت عنوان و خاطر نشان کرد: وقتی به سیره پاک شهدای نوجوان دانش آموز نظر می کنیم، اخلاص و بزرگواری را در قامت کوچک آنها به فراوانی و برزگی مشاهده می کنیم.
وی دانستن راه و روش زندگی شهیدان بویژه نوجوانان شهید را برای جامعه امروز ما بسیار مفید خواند و گفت: باید تلاش کنیم نسل امروز ما با نسل وفادار و عزیزی که در ایام دوران دفاع مقدس با ایثارگری و گذشتن از جان عزیز خود به این مملکت عزت و آبرو بخشیدند، آشنایی بیشتری پیدا کنند.
جهانی تاکید کرد: با توجه به تجربه بسیار خوبی که در کتابخوانی رضوی داشتیم و بیش از 21هزار نفر از مردم استان در آن مسابقه شرکت کردند، امیدواریم که در مسابقه کتابخوانی سیره شهدای دانش آموز نیز، مردم عزیز استان ولایتمدار و شهید پرور با شور و شوق بیشتری شرکت کنند.
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد هم در ادامه این جلسه بر استفاده از ورزش در محیط اداری تاکید کرد و گفت: بایستی توجه ویژه ای در ترویج ورزش در ادارات استان شود چرا که معتقدیم ورزش همراه با فرائض معنوی مهم ترین عامل در کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.
محمدعلی وکیلی افزود: استان ما در شاخص زیرساخت های ورزشی در رتبه آخر کشور می باشد و ما مسئولان بایستی ورزش های همگانی را به عنوان یک فرهنگ در دستگاه های دولتی ترویج دهیم.
مسئول بسیج رسانه استان هم در ادامه این جلسه گفت: همه ما در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئول می باشیم و این فریضه یکی از ضرورت های کنونی جامعه می باشد چرا که ما هرچه بیشتر به این فریضه بپردازیم به همان تناسب هم بازخورد مناسبی را خواهیم داشت.
محسن زاهد احمدی از برگزاری مسابقه استانی کتابخوانی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و افزود: این مسابقه بعد از ایام محرم در راستای اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگزار خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار