کد خبر: ۳۰۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 05 October 2016


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز بر تسریع در ساماندهی دستفروشان تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی بازارچه‌ها برای ساماندهی دستفروشان امری مهم تلقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی جوهری ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی دستفروشان اظهار داشت: دستفروشی قانونی نیست، اما جرم هم محسوب نمی‌شود لذا برای جلوگیری از معضلات و مشکلات دستفروشی باید اقدامات و راهکارهای اساسی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از بزه اجتماعی باید ساماندهی دستفروشان را در اولویت قرار دهیم و در این راستا با ایجاد بازارچه‌هایی بر فعالیت و نحوه عرضه کالا توسط این افراد نیز نظارت دقیق داشته باشیم.

معاون دادگستری البرز خاطرنشان کرد: باید برای دستفروشان مکانی مشخص را تعیین کرد که بتوانیم نظارت و کنترل نیز بر روی آنها داشته باشیم.

به گفته وی جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق و پیشگیری از بسیاری معضلات اجتماعی نیز می‌تواند در سایه کنترل و نظارت بر دستفروشان ایجاد شود.

جوهری گفت: عدم توجه به پدیده دستفروشی و عدم کنترل و نظارت بر آنها معضلاتی را در آینده برای شهر خواهد داشت که به مراتب کنترل و رفع آنها مشکل‌تر خواهد شد.

وی بروز برخی از بزه‌های اجتماعی را از مهمترین مشکلات پدیده دستفروشی عنوان کرد و افزود: قانون امور صنفی راهکارهایی در قالب ایجاد بازارچه مشخص کرده و ما باید کاری مطابق مجاری قانونی برای کنترل این پدیده انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار