معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش فارس گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران به دنبال تقویت دیپلماسی فعال در حوزه جوانان است .
کد خبر: ۳۰۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 05 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی رضایی كه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست صبح چهارشنبه 14 مهر کارشناسان ارشد جوانان کشورهای اسلامی در سالن اجلاس هتل کنراد استانبول سخن می‌گفت، گسترش دوستی بین جوانان مسلمان جهان را از دیگر اهداف دیپلماسی  جمهوری اسلامی ایران  درحوزه جوانان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نشست  تبیین استراتژی مشترک در حوزه جوانان کشورهای اسلامی است، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران با هدف افزایش مشارکت اجتماعی جوانان و تقویت و تربیت جوانان مسئولیت پذیر و مدیر در کشورهای اسلامی از استراتژی‌ها و طرح‌های تصویب شده در این نشست حمایت می‌کند.

رضایی استقبال و حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از گسترش مناسبات بین‌المللی خاصه درحوزه جوانان کشورهای اسلامی را مثال زدنی توصیف و اضافه كرد: سرزمین من مهد تمدن، فرهنگ و صلح و برادری است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس همچنين با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان جهان غرب افزود: مسئله جوانان و اسلام  در میهن ما آنچنان مورد اهمیت و توجه است که رهبرکشور من درجهت طرح دیدگاه اسلام در حوزه‌های مختلف و بيان درد مشترک این روزهای ادیان مختلف، یعنی تروریسم، اقدام به نامه نگاری با جوانان جهان می‌کند.

رضایی بازتاب گسترده نامه نگاری رهبر فرزانه انقلاب اسلامي ايران در رسانه‌های بین‌المللی را دلیل و برهانی محکم براثبات نگاه ژرف و عمیق جمهوری اسلامی ایران به مسئله جوانان دانست و ادامه داد: در نامه‌ رهبر انقلاب، دیدگاهی اصیل از درون جهان اسلام درخصوص مسائل روز دنیا برای مخاطبان آن یعنی جوانان، مطرح شد.

وی در ادامه به پیشرفت‌های اخیر ایران در حوزه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان كرد: برخورداری  ایران از دانش پیشرفته و توانایی در تولید علم و فناوری حاصل اعتماد به جوانانی است که پشتوانه مدیریتی درجهان اسلام هستند.

رضایی توجه ویژه به سازمان‌های مردم نهاد را در ایران مورد اشاره قرارداد و گفت: ما بر این باور هستیم که نتیجه اعتماد به جوانان و سپردن کارها به دست آنها در قالب تشکل‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف، برخورداری از سلامت، رفاه، تامین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده به دور از فقر، فساد، تبعیض و بهره‌مندی از محیط زیست خواهد بود.

وی در ادامه  خواستار تقویت دیپلماسی کشورهای جهان اسلام در حوزه جوانان شد و افزود: در کناردیپلماسی کلاسیک که در سطح وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها و دیگر نهادهای دولتی و رسمی تعریف می‌شود، می‌توان  دیپلماسی نرم را درقالب یک دیپلماسی نوین در حوزه‌هایی نظیر ورزش و جوانان تعریف کرد.

رضایی ظرفیت دیپلماسی نرم در حوزه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی را ظرفیتی بالا و قابل توجه توصیف و اضافه كرد: در جهانی که گاهی شاهد به بن بست رسیدن دیپلماسی کلاسیک هستیم، این نوع دیپلماسی می‌تواند ضمن تقویت روابط انسانی بین کشورهای مختلف، خصوصا کشورهای جهان اسلام، از بروز بسیاری جنگ‌ها و خون ریزی‌ها جلوگیری کند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با ابراز امیداری نسبت به معرفی شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام گفت: شیراز می‌تواند نقطه عطف اتصال فرهنگ، تاریخ و تمدن کشورهای جهان اسلام و مامن مناسبی برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی جوانان این کشورها باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار