رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل گفت: متأسفانه کارگران شهرداری اردبیل در قالب پیمانکاران خدمات شهری در اوج ناعدالتی حق و حقوقشان تضییع می‌شود.
کد خبر: ۳۰۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 06 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، سالار شاکر در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: بعد از عقد قرارداد تازه معضلات و مشکلات کارگران آغاز می‌شود به طوری که هنوز هم برخی از کارگران از سال 93 نتوانستند حق و حقوق شبانه خود را که باید از آن بهره‌مند می‌شدند، دریافت کنند.

وی تصریح کرد: کارگران شب‌‌کار شهرداری باید براساس قانون کار 35 درصد مازاد حقوق دریافت کرده و دو ساعت کمتر کار کنند اما در عمل این قانون رعایت نشده و جالب است کارگران شب‌ کار نیز کمتر از 500 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند.

 

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل این دریافتی را پایین‌تر از قانون کارگری توصیف کرد و گفت: جالب است برخی از شرکت‌ها نه تنها قانون حقوق کارگران را رعایت نمی‌کنند بلکه حتی حاضر نیستند بیمه آنها را پرداخت کنند.

شاکر این رفتارها را شبیه به عصر برده‌داری توصیف کرد و افزود: کارگران متعددی از مناطق و نواحی شهرداری اردبیل به ما مراجعه می‌کنند که با تهدید و فشار پیمانکاران قادر به اظهار درد، مشکلات و گرفتاری‌های خود نیستند و حتی به شکل مضاعف به جای سایر کارگرانی که باید پیمانکاران جذب می‌کردند، فعالیت می‌کنند اما ریالی حق و حقوق اضافه کاری دریافت نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌در قانون به آنهایی که نسبت به حق و حقوق کارگران ظلم و تعدی می‌کنند، زندان، حبس و دیگر مجازات‌ها در نظر گرفته شده که ما انتظار داریم در عقد قرارداد پیمانکاری جدید این مشکلات برطرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داودمحرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
حقوق کارگران بهانه ای تازه برای حمله به شهردار محبوب اردبیل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار