امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: محبت اهل بیت و احترام به اعتقادات مذهبی یکدیگر، وحدت و امنیت اجتماع را تقویت کرده و قوام می‌بخشد.
کد خبر: ۳۰۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 07 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید عبدالباعث قتالی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اهل سنت بندرعباس اظهار کرد: در این ماه (محرم) سال جدید هجری آغاز می‌شود و آغاز سال هجری برای مسلمانان مهم است چرا که به هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه باز می‌گردد و سرآغاز دوران جدیدی در تاریخ اسلام است.

وی افزود: در این ماه رخداد عظیمی به وقوع پیوسته و به ما گوشزد می‌کند که همه باید برای تقوا و خیر و صلاح جامعه تلاش کنیم و امام حسین (ع) الگویی خوب برای ما مسلمانان در این خصوص است. 

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان این که قیام امام حسین (ع) تاریخ‌ساز شد و به مسلمانان آموخت که علیه ظلم و جور نباید ساکت بود، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای اصلاح امت رسول الله دست به قیام زد و در این راه به واسطه فدا کردن خون خویش به فوز عظیمی دست یافت و در تاریخ به عنوان نماد آزادگی و ایثار می‌درخشد.

شیخ قتالی عنوان کرد: مذاهب اسلامی در امور فقهی با هم اختلاف نظر دارند و ممکن است یک مراسم در یک مذهب رایج باشد و در مذاهب دیگر رایج نباشد اما همه مذاهب اسلامی امام حسین (ع) را بر حق می‌دانند و محبت او را در دل خویش داشته و دارند.

وی تأکید کرد: اهل سنت، اهل بیت و صحابه را دوست دارند و به آنها اقتدا می‌کنند اما محبت اهل بیت در جایگاه ویژه‌ای در دلها قرار دارد و همه ما مسلمانان باید از قیام امام حسین (ع) و فلسفه اقدام او درس بگیریم.

امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس تصریح کرد: بیشتر نام‌های اهل سنت از اهل بیت است و این نشانه علاقه‌مندی اهل سنت به اهل بیت است که همواره وجود داشته و ادامه دارد.

شیخ قتالی در پایان گفت: محبت اهل بیت و احترام به اعتقادات مذهبی یکدیگر وحدت و امنیت اجتماع را تقویت کرده و قوام می‌بخشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار