هشتمین سوگواره «احلی من العسل» امروز(شنبه)با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار و هشت هزار دانش آموز عزادار و عاشورایی تهران در میدان امام حسین(ع) اجتماع کردند.
کد خبر: ۳۰۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 08 October 2016
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: دانش آموزان مانند همیشه در راستای حفظ ارزش های قیام حضرت سیدالشهدا(ع) در سالروز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع) در صحنه حضور دارند.

وی افزود: سوگواره «احلی من العسل» تجمع دانش آموزان عزادار و عاشورایی همزمان در 700 نقطه کشور در حال برگزاری است.
فانی با ابراز خرسندی از حضور در کنار دانش آموزان عاشورایی در این سوگواره اظهار کرد: جوانان و نوجوانان ما در جنگ تحمیلی نشان دادند که همواره در صحنه حضور دارند.
وی گفت: جوانان و نوجوانان عصر حاضر مانند شهید محمدحسین فهمیده که نمادی از جوانمردی و مقاومت است، در عرصه دفاع از دین و مملکت حضور دارند.

تقی ابوطالبی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال هشتمین سال اجرای طرح «احلی من العسل» تجمع دانش آموزان عزادار و عاشورایی پیرو حضرت قاسم(ع) در شهر تهران است.
وی گفت: پیش از این، طرح «احلی من العسل» پنج دوره در میدان امام حسین(ع)، دو دوره در مصلای امام خمینی(ره) و یک دوره در میدان فلسطین برگزار شد.

ابوطالبی اظهار کرد: طرح «احلی من العسل» امروز با حضور هشت هزار دانش آموز تهرانی و همجوار این شهر برگزار شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران هدف از اجرای طرح «احلی من العسل» را قدردانی از جانفشانی های 36 هزار شهید دانش آموز و معرفی الگوی موثر و شخصیت بارز دینداری به دانش آموزان عنوان کرد.
وی گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رشد سیاسی و اعتقادی دانش آموزان اجرا می شود.
براساس این گزارش، حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا در پاسخ به حضرت امام حسین(ع) که پرسیدند: «مرگ را چگونه می بینی؟»، فرمودند که مرگ را شیرین تر از عسل می بینم و آماده جانفشانی در راه اسلام هستم. 
سوگواره احلی من العسل بر اساس پاسخ حضرت قاسم ابن الحسن به عموی بزرگوار خود نامگذاری شده است.
دانش آموزان عزادار و عاشورایی پیرو حضرت قاسم(ع) 17 مهر ماه مصادف با ششم محرم الحرام که مزین به نام حضرت قاسم بن الحسن(ع) است، در میدان امام حسین(ع) تجمع و با این حضرت تجدید پیمان کردند.
در این تجمع دانش آموزان عاشورایی ضمن عزاداری، در سخنان و بیانیه های خود همراهی با آرمان های امام خمینی(ره) و شهدا را اعلام و بیان کردند که پیرو رهبر معظم انقلاب بوده و شهادت در راه حفظ کشور برای آنان شیرین تر از عسل است.
دانش آموزان در این اجتماع میثاق نامه طرح ملی احلی من العسل را قرائت کردند.
در این آیین محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان آموزش و پرورش حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار