جانشین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چابهار اظهار داشت: 23 هیات مذهبی در تکایا، مساجد و حسینیه های سطح شهر و روستاهای چابهار میزبان عزاداران حسینی و عهده دار برگزاری آیین های سوگواری محرم هستند.
کد خبر: ۳۰۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 09 October 2016

غلامرضا آرامش ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: از مجموع هیات های یاد شده سه هیات مربوط به خواهران و 20 هیات برادران است که از شامگاه یکشنبه 11 مهر آیین های عزادای را آغاز کرده و تا 23 مهر ادامه دارد.
وی افزود: تمامی خیابانها، میدان ها، مساجد، حسینیه ها، سردرب ادارات، سازمان های دولتی و شرکت ها و موسسه های بخش خصوصی چابهار در عزای سرور و سالار شهیدان سیاه پوش شده و حال و هوای محرم به خود گرفته و مردم بندر اقیانوسی چابهار در غم سرور و سالار شهیدان حضرت حسین (ع) و 72 یار باوفایشان عزادار هستند.
وی ادامه داد: برگزاری منظم جلسات برای ساماندهی هیات ها و برقراری امنیت مراسم عزاداری از جمله اقدامات انجام شده است و تاکنون هیچ مورد امنیتی رخ نداده است.
جانشین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چابهار تصریح کرد: مداحان و سخنرانان در آیین های عزاداری بعد معنوی را براساس مستندات و احادیث مد نظر دارند.
آرامش بیان کرد: جلسات توجیهی برای مبلغان دینی و مداحان برگزار شده که اثرات خوبی در پی داشته است.
وی ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی در مسجد امام علی (ع) چابهار برگزار شد که با ندای لبیک یاحسین(ع) مادران و کودکان عاشورایی همراه بود.
وی گفت: منطقه آزاد چابهار نیز مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) را هر شب از ابتدای محرم برگزار کرده است.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار