اين گفته يك پدر ايلامي است؛
کد خبر: ۳۰۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 09 October 2016

او مي‌گويد: تو روز روشن فرزندم  را از من گرفتند.آنها با ندانم كاري و سهل انگاري كاري كردند كه امید را از من و خانواده‌ام گرفتند.
اين شهروند ايلامي كه كارمند و همسرش نيز كارمند است در مورد چگونگي از دست دادن فرزند خود ادامه مي‌دهد: با شروع دوران حاملگی و ایجاد مشکلات حاد برای  همسرم  به تشخیص دکتر متخصص زنان و زايمان و تاکید ایشان  مبنی بر  استراحت مطلق  و در نظر گرفتن 15 روز مرخصی و دفعه دوم  7 روز مرخصی  و ارجاع ایشان برای پیگیری دوران حاملگی از طریق دکتر چوبساز وضعیت حاملگی ایشان ادامه یافت.

وي افزود: برای پیگیری وضعیت حاملگی همسرم به  دکتر چوبساز فوق تخصص زنان و زايمان در كرمانشاه مراجعه كرديم و ايشان دستور  بايستي يك ماه استراحت مطلق را دادند. در همين راستا  به كميسیون پزشكي دانشگاه علوم پزشكي براي تایید مرخصي يك ماهه از محل كار همسرم مراجعه كرديم ولي درنهايت تعجب دبير اين كميسيون كه هيچ گونه تخصصي در اين زمينه ندارد و متاسفانه بیشتر نقش کارچاق کن در این کمیسیون دارد، اظهار داشت : "دفعه قبل هم با ارفاق مرخصی های شما تایید شده است و مطمئن باشید خانم دکتر این مرخصی را تایید نمی کند."  در کمال ناباوری بعد از مراجعه همسرم به کمیسیون پزشکی با حضور خانم دکتر .... پزشک تازه استخدام و کم تجربه که پزشک معتمد کمیسیون پزشکی است!!!  بدون هیچگونه توضیحی و حتی درخواست  مدرکی ضمن تکرار حرف های دبیر این کمیسیون اظهار می دارد: " از لحاظ علمی اگر جنین قرار باشد سقط شود، سقط می شود و  استراحت هیچگونه تاثیری در سقط جنین ندارد" و 10 روز از 30 روز مرخصی صادر شده توسط دکتر چوبساز باتجربه  توسط این پزشک طرحی و کم تجربه تایید می شود. در این راستا روز بعد و در مراجعه حضوری اینجانب و همسرم برای اعتراض به این رویه کمیسیون پزشکی جناب دبیر پرقدرت و همه کاره!!!! اظهار می دارند "اولا حق اعتراض وجود ندارد و ثانیاخانم دکتر .... توصیه کرده اند به دنبال هیچ مرخصی ای از این تاریخ به بعد نباشید چون تایید نمی شود" .
 

همسرم بعد از اين همه كش و قوس و جدل با كميسيون پزشكي به محل كار خود به بيمارستان بازگشت و با مراجعه مجدد به مطب دکتر چوبساز ایشان به دلیل تشکیل هماتوم پشت جفت دستور استراحت مطلق را می دهد ولی با  ناامیدی همسرم و عمل به توصیه های دبیر همه کاره کمیسیون!!! و شخص خانم  دکتر .... پزشک معتمد کمیسیون پزشکی ایلام ، عطای مرخصی استعلاجی مطلق را به لقایش می بخشد  ولی در این میان وضعیت همسرم به علت عدم استراحت روز به روز وخیم تر می شد.

 

اين شهروند ادامه داد: در حالي كه همسرم به سختي امورات كاري را در محل كار خود انجام مي‌داد يك روز كه عارضه حاملگی ایشان شدت یافت به زایشگاه بیمارستان مصطفی خمینی شهر ایلام مراجعه و با نظر پزشک آنکال بستری و به مدت 3 روز تحت درمان قرار می گیرد و بعد از آن  پزشک بیمارستان مصطفی تاکید موکد بر استراحت مطلق در منزل در نظر می گیرد ولی متاسفانه عارضه همچنان ادامه پیدا می کند تا اینکه بعد از یک هفته به علت پارگی  "کیسه آب آمنیوتیک" از طریق فوریت ها به زایشگاه مصطفی خمینی انتقال و روز بعد با انجام سونوگرافی دستور ختم حاملگی توسط پزشک صادر می شود.  بعد از سقط جنین و عدم دفع جفت جنین با تشخیص دکتر آنکال که از بخت بد خانواده اینجانب بازهم شخص دکتر .... می باشد همسرم جهت کورتاژ و تخلیه جفت به اتاق عمل منتقل می شود و روز بعد بدون هیچ دستوری از طرف پزشک یا پرستار مبنی بر انجام "سونوگرافی" جهت اطمینان از خروج کامل بقایای حاملگی از بیمارستان مرخص می شوند و روز بعد دچار تب و لرز می شود که با مراجعه به مطب دکتر متخصص ایشان با اطمینان از اینکه بعد از عمل کورتاژ توسط بیمارستان مصطفی امکان هیچگونه بقایایی از جفت امکانپذیر نمی باشد میزان داروهای آنتی بیوتیک را بیشتر را می کنند.
متاسفانه دو روز بعد از ترخیص از ساعت 8 شب دچار تب و درد شدید و.... می شود که بعد از چند ساعت متوجه عدم تخلیه کامل جفت می شود و با مراجعه به زایشگاه کوثر و حضور سریع دکتر متخصص  جهت کورتاژ دوباره و تخلیه جفت ایشان ساعت 30 دقیقه بامداد هشتم مهرماه به اتاق عمل منتقل می شود و .... و بقایای عمل اول خارج و جهت بررسی و  پیگیری قانونی در واحد پاتولوژی زایشگاه کوثر نگهداری می شود


حال سؤال این است پزشک معتمد کمیسیون پزشکی زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی که اینقدر با تجربه و علمش زیاد است که می تواند نظر پزشک فوق تخصص مانند دکتر چوبساز را رد کند و از خود نظریه علمی بسازد چرا توانایی درآوردن یک جفت جنین را که حتی یک ماما هم قادر به انجام آن است ندارد ؟!!! بایستی تصمیم گیرنده کمیسیون پزشکی باشد و آیا عمل کورتاژ انقدر عمل پیچیده و مشکلی است که این پزشک ماهر و معتمد!!!! دانشگاه علوم پزشکی ایلام  که در مکان حساس تصمیم گیری برای مادران شاغل قرار دارد به تنهایی از پس آن بر نیاید و این پزشک قسم خورده با این کارش این مادر داغدیده را تا دم مرگ بکشاند و باعث عوارض فراوانی بعد از عمل جراحی ناقصش برای این بیمار شود . آیا این پزشک قسم خورده است که منشور حقوق بیمار را رعایت کند و از همه لحاظ وضعیت بیمارش را در اولویت قرار دهد و یا .....؟؟!!!!

چطور خانم دکتر .... دستور به ترخیص همسر اینجانب را صادر می کنند در حالی که بیشتر قسمت های جفت در درون شکم ایشان تخلیه نشده است و بایستی بعد از سه روز و آن هم توسط پزشکی دیگر و در بیمارستانی دیگر و عمل جراحی دیگر بقایا از بدن ایشان خارج شود. تا اینچنین دم خروس بی تجربگی و قصور این پزشک طرحی بیرون بزند.
 

در کجای دنیا در کمتر از سه روز یک نفر دوبار باید عمل کورتاژ روی آن صورت گیرد.
خارج کردن حجم زیادی از بقایای بارداری ( طبق شرح عمل توسط دکتر متخصص در بیمارستان کوثر) به چه معناست!! !  چرا علیرغم گذشت 10 روز از عمل انجام شده در بیمارستان مصطفی خمینی ( ره)  و علیرغم 5 بار مراجعه به استاد پزشکی ، دفتر پرستاری و ... و حتی تماس های مکرر این بزرگواران با شخص خانم دکتر ..... هنوز خلاصه پرونده تکمیل نشده است ( اخرین مراجعه 15 / 7 / 95 ) و حتی حراست بیمارستان نیز در جریان این امر می باشد.


وي ادامه داد : همه ما به قضا و قدر اعتقاد داريم و اينكه مرگ و زندگي دست خداست.اما وقتي اين اهمال و كوتاهي و قصور كادر پزشكي و هم چنين كميسيون پزشكي را مي بينيم اين افراد تسهيل كننده مرگ ومير نوزادان در استان هستند. اهميت بهداشت در جامعه و خانواده تا بدانجاست كه طرح تحول سلامت در كشور اجرا مي‌شود و به صورت مناسب نيز در ايلام در حال اجراست. چرا بايد در برخي جايگاه‌هاي حساس و كليدي در دانشگاه علوم پزشكي بويژه كميسون پزشكي كه بايستي حداقل متخصص با تجربه و ماهر حضور مي‌داشت ، اهمال صورت گرفته و نيروي طرحي كه حتي الفباي اين امر پيچيده را نمي‌داند بكارگمارده شود؟ و از آن بدتر دبيري در اين سمت قرار مي‌گيرد كه اصلا اظهار نظر ارباب رجوع را درك نمي‌كند و فكر مي‌كند كه همه از پشت كوه آمده اند وقصد فريب وي و گرفتن مرخصي بدون دليل دارند         !


درحالي كه همه اذعان داريم كه كشور ما در مسير پيري جمعيت است و بايستي خانواده‌ها به تجديد نسل بپردازند و فرزندان بيشتري را به جامعه تحويل دهند و حتي مقام معظم رهبري نيز بارها در سخنان خود فرمودند: كشور ما در معرض پيري است و " اگر چنانچه با همين وضع پيش برويم، تا چند سال ديگر نسل جوان ما كم خواهد شد - كه امروز قاعده‌ى جمعيتى ما جوان است - و بتدريج دچار پيرى خواهيم شد؛ " چرا با اينگونه رفتارهاي دون ‌شان، سنگ جلوي پاي مردم مي‌اندازند و خانواده ها را با مخاطره مواجه مي‌كنند و كاري مي‌كنند كه خانواده‌ها از داشتن فرزند جديد بترسند؟


این در حالی است که طبق بخشنامه شماره 191 / 22 صادر شده از طرف دکتر دلپیشه ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی ایلام به تاریخ 18 / 5 / 93 مبنی بر ابلاغ سیاست های کلی جمعیت همانند سایر سیاست های ابلاع شده از سوی مقام معظم رهبری که الزاماتی را برای همه دستگاههای دولتی ایجاد نموده است . معظم له در بند سوم این سیاست ها بر " فراهم نمودن تسهیلات مناسب برای مادران در دوره بارداری و شیردهی " تاکید نموده اند . افزون بر اینکه زمینه های لازم را جهت آرامش روحی – روانی و افزایش کارایی بانوان شاغل که سهم قابل توجهی از نیروی کار کشور را تشکیل می دهند ایجاد می نماید به فرزند آوری و تربیت نسلی سالم و برومند برای ساختن ایرانی آباد و قدرتمند کمک خواهد نمود

.
اين شهروند افزود: وقتي پزشك متخصص با اين حق ويزيت سرسام‌آور امروزي براي بيمار خود نسخه استراحت مطلق مي‌پيچد و اعلام مي‌كند به دليل وضعيت حاملگي خاص بايستي استراحت مطلق داشته باشي چرا يك نيروي طرحي اينگونه با زندگي يك جنين و خانواده وي بازي مي‌كند؟ براستي اين دانشگاه علوم پزشكي را چه شده  مگر قحط الرجال است كه چنين افرادي را در سمت‌هاي مهم و حساس به كارگيري مي كنند

تمام مدارك و مستندات پزشكي اين شهروند ايلامي در نزد سايت خبري ويرا محفوظ مي‌باشد و در صورت لزوم انتشار خواهند يافت اما آمادگي خود را جهت درج جوابيه دانشگاه علوم پزشكي ايلام اعلام مي‌دارد.

 
 
منبع:ویرا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
فاطمه مختارزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
من ازخانم دکترفرزانه چوبسازممنون وسپاسگزارم که جون منوبچه ام رونجات داددرحالیکه همه دکتراازبدنیااومدن فرزندم ناامیدبودن..خداروشکرالان سه سال ازتولدپسرم میگذره هربارکه میبینمش خانم دکتردعامیکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
اینجانب برای کارکنان اطاق عمل بیمارستان بیستون متاسف شدم بابت سلنگاری یه خانم 32ساله از ایلام جان باختن موقع ریکاوری بهش نرسیدن خدا اشکهای پسر 32ساله از اون کسایی بگیره که یه خانواده را عزادا کرد
روناک ازدو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
از خانم دکتر چوپساز خیلی خیلی ممنونم ازخدا می خوام همیشه سلامت باشی پسرم پوریا را به من دادی دکتر عزیزم مهربونم
من هوشمندم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
با سلام و احترام به خانم دکتر چوبساز . خیلی عزیزی آرزوی بچه دار شدنم رو برای همیشه مسسبب بر آورده شدنش شدن.الهی که همیشه اون چهره ای شادابشون شاداب وخندون باشه. هر بار دختر نازم رو نگاه می کنم توی دلم آرزوی سر بلندی وخوشبختی خانم دکتر چوب ساز وکادر محبوبش رو می کنم.با کمک دوست مهربون خانم دکتر جونم افتخار داشتن دختر نازم رو دارم.فدات شم.با تمام وجود شما رو به آغوش می کشم ومی بوسمت گلم .
محمدجعفر صیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
ما هم زتم تورده دکترهای بیسواد هستیم
سمیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
منم تعریفتونوزیاد شنیدم میخوام بیام تحت نظربشم
سميرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
مخوام بيام تحت نظر شماباشم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار