تابناک: مردان اقتصاد دولت یازدهم در طول ماه‌های گذشته هم گام با تلاش تیم دیپلماسی کشور در عرصه بین المللی برای بهبود وضعیت اقتصاد، صنعت، اشتغال و کمک به بهبود نرخ رشد و توسعه در سطح استان‌های کشور از جمله اصفهان تلاش کرده‌اند.
کد خبر: ۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵ 06 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رییس جمهور که اصفهان را به عنوان مقصد سیزدهم کاروان تدبیر و امید در جریان سفرهای استانی انتخاب کرده بود با فراهم سازی زمینه حضور شش مرد صنعتی و اقتصادی در اصفهان که قطب صنعت است نشان داد که به حل مشکلات بخش‌های مختلف صنعتی ترین استان کشور مصمم است.

شش مرد اقتصادی طی دو روز سفر هیئت دولت به استان اصفهان در جمع سرمایه‌داران، اقتصاد دان‌ها، تولیدکنندگان، صنعتگران و ... حاضر شدند و به مشکلات آنها گوش و راه حل‌هایی ارایه دادند.

اصفهان در سرمایه گذاری فعال‌تر از قبل عمل کند

مسئول دفتر ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه چشم جهانیان به حضور ایرانیان در بازار جهانی است، گفت: باید بتوانیم راه سرمایه گذاران را باز کنیم و فرصت‌های شغلی متعددی برای آنها فراهم آوریم.

محمد نهاوندیان در جمع فعالان اقتصادی اصفهان با بیان اینکه جهان بر روی اقتصاد ایران زوم کرده است، اظهار کرد: اصفهان باید در سرمایه گذاری فعال‌تر از قبل عمل کند.

محصلان صنعتی و اقتصادی اصفهان ظرفیت کار دارند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر صادرکنندگان ایران در کشورهای دست و دل بازتر دیگری بودند، قطعاً گل می‌کاشتند، گفت: متأسفانه امروز دست و پای آنها را بسته‌ایم و برای مثال گروه صنعتی انتخاب یکی از همین صادرکنندگان است.

محمدرضا نعمت زاده با اشاره به راه اندازی مرکز تحقیقات استراتژیک گروه صنعتی انتخاب اظهار کرد: این مرکز به ما می‌گوید که محصلان صنعتی و اقتصادی استان اصفهان در آینده‌ای نزدیک ظرفیت کار دارند و این گونه که رییس گروه صنعتی انتخاب وعده داده این مرکز تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.

وی در حاشيه بازديد از گروه صنعتي انتخاب با ابراز رضايت از پيشرفت‌هاي این گروه صنعتي گفت: اين واحد صنعتي به جاي شعار دادن با مشاوره از متخصصان خارجي خط توليد كاملي را ايجاد كرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سال‌های سال است که داریم ریل از خارج از کشور وارد می‌کنیم، تصریح کرد: ذوب آهن قول داده که بتواند در سال آینده برای کشور ریل تولید کند.

اصفهانی‌ها عصر فراصنعتی را آغاز کنند

هم‌چنین دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران گفت: اصفهانی‌ها باید عصر فراصنعتی را آغاز کنند تا بتوانند فرهنگ، پژوهش، کارآفرینی، تجارت و مراکز آموزشی شان را متناسب با این موضوع تغییر دهند.

اکبر ترکان در همایش توسعه و سرمایه گذاران استان اصفهان، اظهار کرد: فولاد مبارکه از جمله شرکت‌هایی بود که کارشناس آن برنامه موقتی را در جهت صنعتی شدن آن تدوین کردند و به تبع آن توانستیم دانشگاه‌های صنعتی را شکل دهیم.

وی افزود: اصفهانی‌های عزیز باید بدانند شهرشان امروز به مرحله‌ای از بلوغ رسیده که آغاز دوره فراصنعتی را بشارت می‌دهد، این یک گام اساسی برای اصفهانی‌ها است.

مشاور عالي رييس جمهور با بيان اينكه استان اصفهان آغازگر طرح ساختمان‌هاي سبز در كشور است، اضافه كرد: اين امر بايد به تمام نقاط كشور تسري يابد و در اين راستا بايد وام‌هاي حمايتي ارزان از طريق صندوق‌هاي توسعه‌اي اعطا شود.

اصفهان باید از نعمت آب برخوردار باشد

وزیر نیرو با بیان اینکه استان اصفهان با موقعیتی که به دلیل زاینده رود دارد باید از نعمت آب برخوردار باشد، گفت: جمعیت این استان رو به افزایش است و فعالیت کشاورزی در حال توسعه است، اما متأسفانه با تمام ظرفیت‌های موجود در استان اصفهان محدودیت آب در استان وجود دارد.

حق آبه‌های قدیم گلپایگان نباید خدشه‌دار شود

حمید چیت چیان با بیان اینکه حق آبه‌هایی که مردم گلپایگان از قدیم در این منطقه داشته‌اند نباید به هیج وجه خدشه‌دار شود، گفت: به تغیر نام رودخانه اناربار گلپایگان انتقاد دارم، زیرا نباید نام‌های تاریخی اماکن تغیر کند.

وی با بیان اینکه بزرگترین موتور محرک برای ارتقای این منطقه روحیه بلند پروازانه مسئولان این شهرستان است، اظهار کرد: واژه كم آبي را بايد جايگزين خشكسالي كنيم و از قطره قطره آب موجود نهايت حفاظت را انجام دهيم.

وزیر نیرو با بیان اینکه تسريع در روند پروژه فاضلاب خوانسار امري ضروري است، ادامه داد: براي بازسازي شبكه‌هاي فرسوده آب شهري و روستايي، شوراهاي شهر و روستا بايد وارد عمل شوند، زيرا در كشور مناطقي داريم كه به دلايل مختلف هنوز هيچ سرمايه گذاري براي شبكه‌هاي آب‌رساني در آن انجام نشده است.

استان اصفهان موقعیت استراتژیک دارد

وزیر راه و شهر سازی گفت: امنیتی که از آن برخورداریم به برکت ایثارگران و فداکاری شهیدان است و مردم استان اصفهان و شهرستان تیران و کرون سهم بسزایی در حفظ، استقلال و پایداری انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند .

آخوندی ادامه داد: استان اصفهان یک موقعیت استراتژیک دارد و درحوزه‌های ریلی، هوایی، زمینی و جاده‌ای و شریان‌های اساسی که از این استان عبور می‌کند تقویت خواهد شد.

وی اضافه کرد: خواسته‌های شهرستان تیران و کرون پیگیری خواهد شد و وضعیت شهرستان را بهبود می‌بخشیم.

افزایش مالیات توليدكنندگان مغایر با سیاست‌های اصولی دولت است

هم‌چنین وزیر اقتصاد و دارایی در همایش توسعه و سرمایه‌گذاران استان اصفهان، با بیان اینکه دفتر پایش محیط کسب‌وکار و رفع مشکلات آن در وزارت اقتصاد و دارایی در حال ایجاد است، گفت: هدف اصلی دولت در توسعه اقتصادی بهبود محیط کسب‌ وکار در شرایط فعلی است.

علی طیب نیا با بیان اینکه امروز تمام معادن کشور با مشکل عوارض مواجه‌اند که امیدواریم با تعامل مثبت با مجلس این موانع نیز برداشته شود، اظهار کرد: دولت تمام آنچه دارد را برای کاهش مالیات بر تولیدکنندگان به کار می‌بندد چراکه فکر می‌کند افزایش مالیات توليدكنندگان مغایر با سیاست‌های اصولی دولت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار