تابناک: برخی افراد اگر بتوانند حاضراند برای کم کردن ترافیک شهری و ساخت خیابان، "عالی قاپو" را خراب کنند.
کد خبر: ۳۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 05 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، چند هفته پیش بود که یکی از اعضای شورای شهر اصفهان در اظهار نظری جالب در جریان بازدید خود از روند ساخت ایستگاه های مترو در اصفهان از کاوش های تیم میراث فرهنگی اصفهان با قاشق چایخوری سخن به میان آورده بود.

این صحبت صلواتی، عضو شورای شهر، در انتقاد به روند کاوش های باستان شناسی میراث فرهنگی استان در رابطه با آثار تاریخی بود.

فریدون اللهیاری در واکنش به این حرفهای صلواتی گفته است: اگر بنا به گفته برخی اعضای شورای شهر میراث اصفهان با قاشق چایخوری به دنبال آثار تاریخی در ایستگاه مترو می گردد باید بگویم که در عوض شهرداری اصفهان با بیل مکانیکی برای ما آثار تاریخی را کشف می کند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی حساسیت میراث فرهنگی را مانع پیشبرد ساخت متروی اصفهان دانسته اند، افزود: میراث فرهنگی اصفهان با حضور در محل ساخت متروی اصفهان بر این روند نظارت و همکاری‌های لازم را انجام می دهد وگرنه متروی اصفهان تا این مرحله نیز پیشرفت نمی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان تاکید کرد: مسلم است میراث فرهنگی اجازه تخریب آثار تاریخی به بهانه توسعه شهری را نخواهد داد.

الهیاری تاکید کرد: افرادی که مدعی شده اند حساسیت های میراث فرهنگی موجب کند پیش رفتن پروژه متروی اصفهان شده است باید دقت کنند که کم کاری برنامه ریزی های خود را به گردن میراث فرهنگی نیندازند و خدمت این ارگان به مردم را اشتباه جلوه ندهند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد اگر بتوانند حاضراند برای کم کردن ترافیک شهری و ساخت خیابان، "عالی قاپو" را خراب کنند.

وی گفت: وظیفه میراث فرهنگی اصفهان حفظ میراث این شهر تاریخی از یک خشت گرفته تا آثار بزرگ باستانی است و وظیفه دارد در این زمینه وسواس به خرج دهد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار