با هدف بررسی مسائل اقتصادی کرمانشاه برگزار شد
جلسه هم‌اندیشی مدیران، فعالان اقتصادی با مسؤولان کشوری در راستای بررسی و رفع مشکلات اقتصادی استان کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 23 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، مدیران و فعالان اقتصادی استان، شامگاه شنبه در جلسه هم‌اندیشی با مسؤولان کشوری به ویژه رئیس سازمان امور مالیاتی و معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی که در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، به بررسی راه‌حل‌های مناسب در رفع مشکلات اقتصادی استان کرمانشاه پرداختند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: بیش از 20 درصد ظرفیت‌های اقتصادی در مناطق واقع در مسیر راه کربلا به ویژه کرمانشاه، قصرشیرین، اسلام‌آبادغرب و... وجود دارد، اما بسته شدن مرزها ظرفیت و فرصت‌های چند میلیاردی از استان گرفته است.

* بدهی هتل‌های قصرشیرین به 20 میلیارد تومان رسید

جلیل بالایی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه مطالبات و درخواست‌های بسیاری عنوان شد، افزود: اکنون 7 میلیارد تومان بدهی هتل‌داران قصرشیرین به 20 میلیارد تومان رسیده است که 6 میلیارد تومان دیرکرد دارد و خیلی از بانک‌ها اجرائیه صادر کردند و به دنبال تملک هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه مسئله هتل‌داران قصرشیرین به یکی از مسائل اقتصادی در منطقه تبدیل شده و نیاز به رسیدگی دارد، اظهار داشت: از 3 هزار تخت اماکن اقامتی و هتل‌ها بیش از 700 تخت در هتل‌های قصرشیرین قرار دارد.

* لزوم استفاده از پتانسیل‌های اقتصادی در مناطق مرزی کرمانشاه

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه در این جلسه تلاش معاون اقتصاد و دارایی را در رسیدگی به وضعیت صنعت، تولید و تجارت استان کرمانشاه ستودنی دانست و اظهار داشت: کرمانشاه با وجود بازارچه‌های مرزی از قوی‌ترین بازوهای تجارت در کشور بهره‌مند است و باید از پتانسیل اقتصادی این استان استفاده شد.

نلسون حضرتی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران استان تعصب خاصی در منطقه دارند و از طرفی بخش خصوصی از این سرمایه گذاران استقبال نمی‌شود.

وی با اشاره به برخی تجارب گذشته به عنوان متولی بازارچه‌های مرزی در کرمانشاه، تصریح کرد:‌ برای اخذ عوارض و ساماندهی بازارچه‌ها در مرزهای استان مستقر شدیم اما به دلیل عدم انسجام درآمدها، جریمه‌ای با بیش از 3 میلیارد تومان ارزش افزوده اعمال کردند.

* توسعه اقتصادی حق کرمانشاه است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: بیش از 35 سال از هشت‌سال دفاع مقدس گذشته و حق مردم استان کرمانشاه پیشرفت‌های توسعه و اقتصادی است.

جهانبخش کهریزی با اشاره به اینکه تخصیص‌های دولت قطره‌ چکانی است و آن هم از مردم استان دریغ می‌شود، تصریح کرد:‌ از سال 94 بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار در همه بخش‌ها مصوب شد، اما از تخصیص 80 درصدی تنها 44 درصد و معادل 300 میلیارد تومان نقدینگی دریافت کردیم.

این مسؤول یادآور شد: استان‌های غربی و مرزی شامل کرمانشاه، ایلام، همدان و... برای رفع بحران بیکاری به تخصیص 100 درصدی اعتبارات نیاز دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه ادامه داد: از سوی استان‌های بهره‌مند و پیشرفته کشور همچون آذربایجان غربی، فارس و اصفهان باید به استان‌های غربی امکان و فرصت توسعه داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این جلسه از تخصیص بیش از 53 میلیارد تومانی اعتبارات برای 117 طرح در بخش کشاورزی خبر داد.

خسرو شهبازی با تاکید بر تمرکز دولت در بخش صادرات‌های غیرنفتی در کشور، افزود: معافیت مالیاتی در صنایع تبدیلی و تکمیلی، دامپروری، زنجیره‌های تولیدی و... رقابت‌پذیری در بخش صادرات‌های غیرنفتی را در استان افزایش می‌دهد و سبب رونق در منطقه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به اینکه تعبیر و تفسیر از قانون‌های مالیاتی متفاوت است، اظهار داشت: در قوانین مالیاتی وجود تبصره‌های فراوان جای بحث دارد.

نعمت‌الله حقیقی تصریح کرد: برخی واحدهای صنفی پروانه کسب ندارند و مالیاتی هم از آن‌‌ها گرفته نمی‌شود، از طرفی برخی واحدهای صنفی با داشتن پروانه و مجوز کسب، اما به دام مالیات اسیر می‌شوند.

این مسؤول با اشاره به اینکه درآمدهای نامشروع اصناف در حوزه های صنعت و معدن در سایه فرار از پرداخت مالیات، است، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش صنعت با نگاه مدیریتی و حمایتی به درآمدهای مالیاتی در استان قابل حل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار