رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: افسران اطلاعاتی دشمن در پشت مرزها کمین کرده‌اند تا به نظام اسلامی ضربه وارد کنند اما با بصیرت مردم و مسؤولان امنیتی، تاکنون موفق نشده‌اند.
کد خبر: ۳۱۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴ 24 October 2016

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سرباز اظهار داشت: باید در جامعه صلح و امنیت برقرار باشد و اگر کسی قصد از بین بردن این امنیت را دارد از طریق امر به معروف و نهی از منکر باید به صراط مستقیم هدایتش کنیم.

وی افزود: اگر کسی از طریق امر به معروف و نهی از منکر و توصیه به راه راست هدایت نشد باید فرد را به قوه قضائیه معرفی کنیم قوه‌ای که لازم است برای حفظ آرامش، نظم و امنیت در جامعه وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر آرامش و امنیت با توصیه کردن و دخالت ریش‌سفیدان و بزرگان و افراد نخبه تامین شد مطلوب است اما اگر فردی خواست به حقوق عامه مردم تجاوز کند و امنیت مردم را بر هم بزند و جلوی رشد و تکامل مردم و جامعه را بگیرد این جاست که باید دستگاه قضایی ورود پیدا کند و جلوی فرد را بگیرد و احکام اسلام را که خداوند برای حفظ آرامش و امنیت آورده، اجرا کند.

اولویت دستگاه قضایی استفاده از معتمدان، ریش‌سفیدان و بزرگان است

حمیدی گفت: اولویت دستگاه قضایی استفاده از وجود معتمدان، ریش سفیدان و بزرگان است و شوراهای حل اختلاف در جامعه نهادینه شده که بسیار قانونمند است و بزرگان و ریش‌سفیدان تلاش خود را برای برقراری آرامش و امنیت بکار می‌گیرند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: امنیت و توسعه امروز جامعه ما نعمت بزرگ خدادادی است که باید خداوند متعال را شاکر باشیم و این موفقیت‌های بزرگ با توجه به دشمنی‌های دنیای استکبار به این راحتی به دست نیامده بلکه با همکاری خوب مردم بوده است.

وی با بیان اینکه مردم استان ما مرزداران غیور نظام اسلامی هستند، گفت: دشمن می‌خواهد از مرز به عنوان فرصتی علیه امنیت مردم استفاده کند به طوریکه افسران اطلاعاتی دشمن در پشت مرزها کمین کرده‌اند تا به نظام اسلامی ضربه وارد کنند.

افسران اطلاعاتی دشمن در پشت مرزها کمین کرده‌اند

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: دشمنی‌هایی که کشورهای همجوار ما در دور و نزدیک نسبت به نظام دارند را باید مراقبت کرد زیرا گاهی در لباس دوست وارد می‌شوند و تلاش می‌کنند وحدت و اتحاد را از بین ببرند.

وی افزود: دشمن وحدت و اتحاد ما را نشانه گرفته که لازم است در این زمینه بیشتر مراقبت کنیم البته مردم استان ما با بصیرت و هوشیاری از کیان خود مرزداری می‌کنند.

حمیدی ادامه داد: امروز دشمن با سلاح پنهان به جنگ آمده و بصیرت و آگاهی می‌خواهد که بتوان این دشمن را شناخت، خداروشکر بصیرت و دشمن شناسی که مردم این استان دارند بسیار خوب بوده و دشمن را در رسیدن به اهداف شومش ناکام گذاشته است.

به گزارش فارس، در این جلسه موسی معین القربایی دادرس علی البدل دادگاه عمومی (حقوقی) شهرستان ایرانشهر به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی (حقوقی) و رئیس دادگستری شهرستان سرباز معرفی و از زحمات بهزاد یزدانی رئیس دادگستری سابق این شهرستان قدردانی شد.

همچنین محسن صادقی دادیار دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان نیز به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سرباز معرفی و منصوب شد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار