معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛
تابناک: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه استان مرکزی از نظر جاذبه های تفریحی و گردشگری از قابلیت های ارزشمندی برخوردار است گقت: بسیاری از مشاهیر علوم مختلف و همچنین معمار کبیر انقلاب از این استان بوده اند.
کد خبر: ۳۱۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 24 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، مسعود سلطانی فر شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تفرش، افزود: بسیاری از مذاکرات پیش از توافق هسته ای برای بهبود حوزه گردشگری منجر به امضای قرارداد نشد، اما این امر پس از توافق هسته ای و برجام تغییر کرد و جنبه عملی و اجرایی به خود گرفت و کشورمان را وارد فضایی جدید، سودآور، مفید و ارزشمند کرد.

سلطانی فر تصریح کرد: امروزه موفقیت در مذاکرات هسته ای، برجام و توافق با طرف مقابل اقدامی چشمگیر و بزرگ محسوب می شود که سایه جنگ را از کشور برداشته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: تحریم های ناعادلانه بر ضد ایران پیشرفت کشور را سال ها به تعویق انداخت و بنیان های اقتصادی کشور را بطور جدی تهدید کرد.

سلطانی فر اضافه کرد: امروز به برکت همکاری مردم فرایند توسعه و پیشرفت کشور به خوبی دنبال می شود، البته در برخی زمینه ها سرعت پیشرفت متفاوت است.

وی مشکلات اقتصادی و تحریم ها را به عنوان دو معضل مهم دولت تدبیر و امید در بدو آغاز فعالیت خواند و اضافه کرد: با تلاش دولت کاهش تورم، رفع تحریم ها و ایجاد آرامش در بازار ارز، قیمت ها بوجود آمد و دولت هم اکنون سعی دارد با تمهیدات لازم رونق اقتصاد و بهبود وضعیت اشتغال را فراهم کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: سایه جنگ، درگیری نظامی و تهدیدات کشورهای مختلف به ویژه کشورهای 1+5 بر ضد ایران از دیگر مشکلات پیش روی کشور بود، زیرا گروهی از دشمنان بر این باور بودند که ایران بر تعهدات خود پایبند نبوده و با مذاکرات سعی در خرید زمان داشته اند.

سلطانی فر با اشاره به تمایل سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در اقتصاد کشورمان، تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید جناح بندی را کنار گذاشته و با تامین امنیت، حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران، افراد را به سرمایه گذاری ترغیب کنند تا زمینه اشتغالزایی برای جوانان فراهم شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان مرکزی و به خصوص شهرستان تفرش در تمام ابعاد از جمله مراکز دانشگاهی و صنعتی رشد کرده و همچنین دارای امکاناتی مطلوب برای سرمایه گذاری است.

سلطانی فر اضافه کرد: این استان باید مانند یک کشور بزرگ در خلق ارزش افزوده، ایجاد اشتغال موثر و در عرصه تجارت خارجی نقشی موثر داشته باشد.

وی گفت: استان مرکزی از نظر جاذبه های تفریحی و گردشگری از قابلیت های ارزشمندی برخوردار است و بسیاری از مشاهیر علوم مختلف و همچنین معمار کبیر انقلاب از این استان بوده اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: مدیران باید توسعه، تغییر و تحول را سرمنشاء کار خود قرار داده و نباید در راستای حفظ وضعیت موجود فعالیت کنند.

سلطانی فر با اشاره به بررسی مشکلات به شهرستان تفرش پیش از سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی، اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری طرح های این شهرستان که در توسعه و پیشرفت استانی دخیل است، در اولویت قرار می گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار