کد خبر: ۳۱۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 24 October 2016
تابناک: نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی با شعار« شور و مشورت، فکر و اندیشه، تفاهم و همدلی، مسئولیت پذیری و تصمیم گیری» در دو شیفت صبح و عصر در مدارس استان همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مهدی حاجتی، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان امروز(3 آبان) در انتخابات شوراهای دانش آموزی استان که به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه شریعتی رشت برگزار شد، اظهار کرد: این انتخابات نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی است که با شعار« شور و مشورت، فکر و اندیشه، تفاهم و همدلی، مسئولیت پذیری و تصمیم گیری» در دو شیفت صبح و عصر در مدارس استان همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه کاندیداها به مدت پنج روز تبلیغات خود را انجام دادند، گفت: پس از انتخابات امروز، آغاز رسمی فعالیت شوراهای منتخب با اهدای حکم مسئولیت آنان توسط مدیران مدراس شروع خواهد شد.

 

حاجتی اذعان کرد: یک نفر رییس صندوق، یک نفر نایب رئیس، دو نفر منشی عهده دار اخذ آرای دانش آموزان هستند، افزود: اعضای شورای دانش آموزی ابتدایی از بین دانش آموزان سوم، چهارم، پنجم و ششم انتخاب خواهند شد که ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در مدارس ابتدایی تا یکصد نفر، 5 نفر و دو نفر علی البدل، از 101 تا 150 نفر، 7 نفر اصلی و دو ننفر علی البدل و از 151نفر دانش آموز به بالا 9 نفر اصلی و دو نفر علی البدل خواهند بود.

 

وی با تاکید بر اینکه در این انتخابات دانش آموزان دوره سوم ابتدایی به بالا حق رای دارند در انتخاب شورای دانش آموزی را دارند، تصریح کرد: در مدارس متوسطه نیز تا 250 نفر دانش آموز تعداد پنج نفر شورای اصلی و دو نفر علی البدل، از 250 نفر تا 350 نفر، هفت نفر اصلی و 2 نفر علی البدل، از 350 تا 550 نفر دانش آموز 9 نفر اصلی و دو نفر علی البدل، از 550 نفر دانش آموز به بالا که 11 نفرر اصلی و دو نفر علی البدل باید انتخاب شوند.

 

حاجتی اهداف شورای دانش آموزی را تحکیم و تعمیق ارزش ها، باورهای دینی آموزه های سیاسی و اجتماعی در بین دانش آموزان، تکریم علمی شخصیت دانش آموزان و تقویت خود باوری و اعتماد به نفس در آنان عنوان کرد و ادامه داد: توسعه و بهبود نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری از طریق مشارکت دانش آموزان و فراهم کردن زمینه مساعد در جهت تبادل تجربیات، تعامل فکر و اندیشه، تفاهم و همدلی بین دانش آموزان و برقراری ارتباط صحیح دو سویه بین آنان و اولیا مدرسه و... از دیگر اهداف این شوراها می باشد.

 

وی یادآور شد: انجمن نماز، انجمن قرآن و معارف اسلامی، انجمن فرهنگی و هنری، انجمن سیاسی اجتماعی، انجمن علمی و آموزشی، انجمن تعاون، انجمن پشتیبانی و... از جمله فعالیت هایی است که اعضای شورای دانش اموزی می توانند انجام دهند.

 

حاجتی اضافه کرد: همکاری در تقویت هویت دینی و انقلابی و ملی دانش آموزان، ارایه پیشنهاد به مدیر مدرسه و مشارکت در فعالیت های آموزشی و پرورشی و اجرایی آموزشگاه، دعوت از دانش آموزان برای همکاری با شورا در پیشبرد فعالیت های پرورشی و آموزشی از جمله وظایفی اعضای شوراهای دانش اموزی است.

 

به گزارش شبستان: تعداد مدارس برگزار کننده انتخابات در سال 94، سه هزار و 116 بوده است و پیش بینی می شود در سال 95 ، سه هزار و 200 مدرسه مشارکت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار