معاون سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار به سیستان و بلوچستان ابلاغ شده است.
کد خبر: ۳۱۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 25 October 2016

مهرداد عرب‌اول اظهار کرد: از کل اعتبار ابلاغ شده به استان، 350 میلیارد تومان اعتبارات استانی و دو درصد نفت و گاز، 93 میلیارد تومان مربوط به طرح‌های ملی و استانی، 430 میلیارد تومان مربوط به منابع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور که امسال جایگزین اعتبارات ماده 180 سنوات گذشته شده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان افزود: بالاترین رقم را در بین 31 استان کشور داشته‌ایم و با توجه به شاخص‌ها این توقع زیادی از مسئولان کشوری نبود.

این مسؤول ادامه داد: 63 میلیارد تومان مربوط به اعتبارات سفر رهبری به استان، 18 میلیارد و 800 میلیون تومان مربوط به زیرساخت‌های توسعه شرق و غرب کشور و 90 میلیارد مربوط به ردیفی تحت عنوان توسعه سیستان و بلوچستان که در جدول 9 قانون بودجه و با همین عنوان برای صرفا استان سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده است.

وی گفت: 2 میلیارد تومان مربوط به زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی و 2 میلیارد تومان بابت لایروبی انهار تامین شده است.

عرب‌اول ادامه داد: 13.5 میلیارد تومان تاکنون بابت توسعه سواحل مکران به استان ابلاغ شده  و برای سه پروژه خاص در حوزه نیروی دریایی که ابلاغ شده و موافقت و مبادله آن نیز صورت گرفته، همچنین 287 میلیارد تومان از محل جزء 48 ردیف 550 در قالب اعتبارات ملی قانون استفاده متوازن ابلاغ شده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان بیان کرد: اعتبارات ابلاغ شده در بین 19 شهرستان استان تقسیم شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای 3 هزار و 805 پروژه مشخص شده درحال مبادله موافقت‌نامه هستیم اما اولویت با پروژه‌های نیمه تمام در استان است.

وی با اشاره به بودجه کل کشور در سال جاری اظهار کرد: در سال 95 کل منابعی که در قانون بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی شد، 978 هزار میلیارد تومان بوده است که از این میزان 335 هزار میلیارد تومان مربوط به منابع عمومی دولت بود و چیزی حدود 685هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها در نظر گرفته شده است.

عرب‌اول گفت: از محل منابع عمومی حدود 294 هزار میلیارد تومان درآمد عمومی و 41 یک هزار میلیارد تومان هم درآمدهای اختصاصی دولت است، از 294 هزار میلیارد تومان 235 هزار میلیارد تومان فقط مربوط به امور جاری و 59 هزار میلیارد تومان تملک دارایی است.

وی افزود: تفاوت زیادی بین اعتبارات هزینه‌ای با بودجه تملک دارایی در کشور وجود دارد و عمده درآمدهای عمومی دولت صرف اعتبارات هزینه‌ای و جاری می‌شود، حتی اگر زمانی اشکالی در میزان تحقق درآمدها به وجود بیایید، معمولا تخصیص اعتبارات به سمت اعتبارات هزینه‌ای سوق پیدا می‌کند تا حداقل حقوق و دستمزد ضمانت پرداخت داشته باشد.

این مسؤول بیان کرد: با تمام این شرایط بودجه 95 یک سری ویژگی‌های خاص داشت که ما در بودجه‌های سنوات گذشته این را ندیدیم که یکی از بزرگترین ویژگی‌های آن که در راستای اقتصاد مقاومتی است، تامین 38 درصد بودجه عمومی کشور از محل درآمد‌های مالیاتی بوده و در حال کم کردن سهم نفت در بودجه کشور هستیم.

وی ادامه داد: امسال درآمدهای مالیاتی که در بودجه 95 پیش‌بینی شده بود حدود 101 هزار میلیارد تومان است و بر این اساس 68 درصد بودجه امسال را مالیات‌ها و 32 درصد مابقی را سایر درآمدها تشکیل می‌دهند.

معاون برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان در زمینه طرح آمایش سرزمین نیز گفت: این طرح از ضروریات استان است که با مشارکت دانشگاه سیستان و بلوچستان به سرانجام رسیده و بر اساس دستور استاندار باید این طرح به تصویب برسد.

عرب‌اول گفت: در این راستا باید قبل از بررسی و تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه کشور آخرین گزارش از پیشرفت این طرح مطرح و به تصویب برسد و سپس مصوبه شورا را بگیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار