مرادی:
تابناک: یک پژوهشگر علم هواشناسی از موج جدید بارش های بهاری طی روزهای آینده در بیشتر مناطق استان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 06 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، احسان مرادی اظهار داشت: با ورود سامانه کم فشار بارش زا به کشورمان، در بیشتر مناطق شاهد بارشهای رگباری موقتی هستیم، که این بارش ها از بامداد امروز چهارشنبه مناطقی از استان را فرا گرفت و بیشترین بارش ها را در فریدونشهر و خوانسار شاهد بودیم.

وی درباره ادامه فعالیت این سامانه افزود: خوشبختانه سامانه کم فشار یاد شده حرکت کندی دارد و با رطوبت مناسبی از عرض های جنوبی تر از عرض های جغرافیایی کشورمان همراهی می شود. با این حساب طی امروز و روزهای آینده، شاهد گذر متناوب امواج ناپایدار از سراسر مناطق استان و بارش های رگباری موقتی، گاهی همراه با آذرخش، وزش باد و یا ریزش تگرگ خواهیم بود.

مرادی درباره چگونگی فعالیت این سامانه گفت: در ساعت هایی از شبانه روز امروز چهارشنبه تا جمعه، بخصوص در ساعت های بعدازظهر تا شب، در بیشتر مناطق استان، رشد ابر و بارش های رگباری، همراه با آذرخش یا ریزش تگرگ رخ می دهد که خوشبختانه به علت حمایت جریان های مرطوب همرفتی در مناطق شرقی استان که امسال از کمبود بارش رنج می بردند نیز بارش های خوبی را شاهد خواهیم بود.

این پژوهشگر با هشدار به هموطنان ساکن در استان اصفهان گفت: از آنجایی که بارشها به شکل رگبارهای موقتی است، در برخی مناطق، بخصوص در شرق و شمال استان، شدت این بارش های رگباری می تواند سبب آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلابهای محلی شود. همچنین ریزش تگرگ در مناطق مستعد استان نیز می تواند به محصول های زراعی و باغی آسیب رساند.

مرادی در آخر با اشاره به ورود سامانه بارش زای جدید طی روزهای آینده اضافه کرد: مجددا از ابتدای هفته آینده سامانه کم فشار بارش زای جدیدی سبب بارش در بیشتر مناطق استان طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار