شهردار شیراز گفت: تمام درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده صرف پروژه های عمرانی می شود و یک ریال آن هم به هزینه های جاری اختصاص نمی یابد.
کد خبر: ۳۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 06 May 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از ایرنا علیرضا پاک فطرت، چهارشنبه در دیدار با مدیر کل امور مالیاتی استان فارس افزود: در این زمینه تعهد اخلاقی داریم و هرآنچه از طریق مالیات حاصل شود صرف اجرای پروژه های عمرانی می شود.

وی ادامه داد: بر خلاف دیگر کشورها که بخش قابل توجهی از هزینه های اداره امور از طریق مالیات تامین می شود، در کشور ما مالیات مظلوم واقع شده و علت آن هم اتکای بیش از حد به درآمدهای نفتی است.

مالیات بر ارزش افزوده مالیات غیر مستقیمی است که مصرف کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید اجناس و خدمات می پردازد و دریافت کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

این مالیات به حساب خزانه دولت واریز می شود و از این طریق طبق قانون به استان ها و شهرها اختصاص می یابد.

شهردار شیراز با بیان این که درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت نیز در پروژه های خاص خود هزینه می شود، اظهار کرد: باید با شناسایی ظرفیت های شهر به صورت یکسان و اهمیت دادن به مشاوران اقتصادی، رونق اقتصادی را در شهر افزایش دهیم.

پاک فطرت گفت: احداث این گونه پروژه ها، گردش مالی، پویایی و ثبات اقتصادی و ایجاد اشتغال در پی دارد.

او اظهار داشت: ساخت مجتمع هایی که سه برابر نیاز خود پارکینگ دارند و مجهز به سالن های ورزشی و دیگر ملزومات هستند، به ویژه در نقاط کمتر برخوردار شهر افزایش می یابد.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، رفع برخی مسائل و مشکلات اجتماعی از جمله ترافیک را نیازمند اقدامات فرهنگی و ارائه آموزش های شهروندی دانست و بیان کرد: براین باوریم شهرهای همجوار از یکدیگر تاثیر پذیرند و ضروری است این تاثیرات لحاظ شود و مورد بررسی قرار گیرد.

وی، راه اندازی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز را یک اقدام موثر برای ترویج فرهنگ شهروندی دانست و گفت: ظرف دو سال گذشته از طریق این مجمع و توسط خیرین، تعدادی پروژه فرهنگی در شهر شیراز احداث شده و تعدادی نیز در دست احداث است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار