مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه گفت: خوشبختانه در سال جاری شورای امر به‌معروف سازمان تاکسیرانی در شهر ارومیه راه‌اندازی شده و در همین راستا کلاس‌های آموزشی مذهبی و دینی برای رانندگان تاکسی در سطح شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 06 May 2015

فخرالدین معصوم‌زاده، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی دینی و مذهبی برای رانندگان تاکسی حرکت بسیار خوبی است و می‌تواند بار فرهنگی زیادی برای جامعه ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: رانندگان تاکسی بیشترین نفراتی هستند که مردم با آن‌ها سر و کار داشته و برخورد دارند، در نتیجه رانندگان تاکسی با حفظ مشتری‌مداری و رعایت اخلاق باید مسافران در نهایت آرامش خاطر به مقصد رسانده و با مناعت طبع با این افراد رفتار کنند.

معصوم‌زاده با اشاره به سیره پیامبر(ص)، اظهار کرد: رفتار نیک با دیگران یکی از مهمترین فرموده‌های پیامبر اکرم(ص) بوده و دین اسلام تأکید بسیار زیادی به این موضوع دارد، در نتیجه رانندگان تاکسی به‌عنوان قشری فعال و تعامل بیشتر با مردم باید به این نکات بیشتر توجه کند.

وی تصریح کرد: طبق مصوبات سازمان تاکسیرانی تمامی رانندگان باید شئونات اسلامی را هنگام جا‌به‌جایی مسافرات رعایت کرده و از چسباندن عکس‌هایی که باعث تبلیغ فرقه‌ای خاص می‌شود، جلوگیری کنند.

معصوم‌زاده به تشویق و ترغیب کارکنان و رانندگان برای برگزاری اقامه نماز ظهر و عصر و ترویج فرهنگ دینی به‌ویژه نماز در بین رانندگان تاکسی را تأکید کرد و گفت: تهیه و توزیع محصولات فرهنگی در بین کارکنان و خانواده‌های رانندگان تاکسی و ابلاغ به آن‌ها جهت پخش اذان در اوقات شرعی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در فرهنگ‌سازی این مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار