با انتصاب خانم دکتر اربابی(معاون توسعه منابع انسانی استانداری) به سمت معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی استانهای سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونت توسعه منابع انسانی استانداری در انتظار انتصاب متصدی جدید است. هر چند در انتصاب معاونین در بد ...
کد خبر: ۳۱۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۹ 29 October 2016
با انتصاب خانم دکتر اربابی(معاون توسعه منابع انسانی استانداری) به سمت معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی استانهای سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونت توسعه منابع انسانی استانداری در انتظار انتصاب متصدی جدید است.

هر چند در انتصاب معاونین در بدو ورود استاندار یک توازن و تعادل دیده میشد اما گذر زمان و تغییر در مدیریتها و انتصابهای بعدی در موارد مختلف نوعی سیستانی گریزی مشاهده میشود. گزینش مدیران غیر سیستانی و عموما غیر بومی و به حاشیه رفتن این مدیران توانمند نشان از ندیده گرفتن پتانسیل نیروی انسانی سیستانی است.

حذف مدیران سیستانی توانمند از یک طرف و ورود مدیران کم تجربه که کارنامه موفقی هم در دوره مدریتشان در استان مشاهده نمیشود منجر به زیان مضاعف در اینگونه انتصابات شده است.

اینگونه انتصابات علاوه بر محروم ماندن مردم از خدمات بخشی از مدیران توانمند موجب تغییر توازن در شرایط پیچیده استان شده و در بلند مدت مشکل ساز خواهد بود.

بررسی گذشته استان نشان میدهد افراط و تفریط در انتصاب از قوم خاص بدون در نظر گرفتن توانمندی صدمات جبران ناپذیری به استان وارد کرده است. بازگشت بومی گزینی و شایسته سالاری بر انتصابات بزرگترین خدمت به استان خواهد بود.

استاندار نماینده عالی دولت در استان است، دیدگاه عموم مردم نسبت به دولت علاوه بر تاثیر سیاستهای کلان دولت میتواند با نوع نگاه و عملکرد نماینده ارشد دولت در استان شکل گیرد.

مردم سیستان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با حضور حداکثری در انتخابات بالاتر از میانگین کشوری و رای بالاتر از میانگین کشوری به آقای روحانی نشان دادند با درایت در پای صندوق آرا بیان موضع می نمایند‌.

نگرانی ها و پیش بینی هایی قبل از انتخابات مجلس هم در حوزه سیستان بیان شد که مورد توجه واقع نگردید.

بیم آن میرود علیرغم تلاش مثبت دولت در موارد مختلف از جمله برجام و خروج کشور از انزوای جهانی و ثبات اقتصادی و کاهش تورم و تلاشها و سرمایه گذاریهای کلان دولت در استان، متاثر از عملکرد نماینده عالی دولت، موجب ریزش آرای آقای روحانی در استان و خصوصا سیستان گردد. این نگرانی خصوصا برای حامیان دولت روحانی جدی است و شرایط به سویی میرود که دیدگاه سیستانی گریزی جلوه سیستانی ستیزی تفسیر گردد. تفسیری که با عملکرد فعلی قابل دفاع نیست.

عملکرد یکسویه تصمیم گیران بدون توجه به شرایط افکار عمومی جامعه دستاوردی بجز انزوای همراهان و حامیان دولت روحانی در افکار عمومی مردم نخواهد داشت.

در پایان باز هم تاکید می شود؛ بازگشت بومی گزینی و شایسته سالاری و حفظ توازن بر انتصابات بزرگترین خدمت به استان خواهد بود.

منبع:نیزار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
بله واقعا گل گفتی جناب استاندار نماینده اول دولت در هر استانی [بیشتر] اعم و غمش شده جنوب استان و ... خدمتی [زیاد] به شمال استان ندارند در شمال استان [گاهی اوقات] ظلم بیداد می کند [وگاهی اوقات] مدیران چندین و چند ساله شمال استان از خدمت عزل و از جنوب استان جایگزین می شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار