دبیر ستاد اربعین حسینی عتبات عالیات هرمزگان گفت: شش مؤکب حسینی به مناسبت اربعین حسینی در شلمچه، محور نجف و کربلا به همت و حضور هرمزگانی‌ها برپا می‌شود.
کد خبر: ۳۱۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 29 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حبیب بهادری اظهار کرد: امسال به همت مردم ولایت‌مدار استان هرمزگان 6 مؤکب در مرز شلمچه و محور نجف به کربلا و در کربلای معلی برپا می‌شود که در مجموع ظرفیت اسکان 5 هزار نفر و پذیرایی 15 هزار نفر را دارا هستند.
 
وی افزود: سه مؤکب از استان هرمزگان در کنار دهها مؤکب از همه استان‌های کشورمان در عراق و در حدفاصل نجف تا کربلا و در شهر کربلا برپا می‌شود که مؤکب عمود 650 که در مسیر پیاده‌روی حدفاصل نجف به کربلا قرار دارد به همت مردم رودان و هیأت رزمندگان اسلام استان هرمزگان برپا می‌شود و روزی 6 هزار نفر را پذیرایی خواهد کرد.
 
دبیر ستاد اربعین حسینی بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان ادامه داد: یک مؤکب هرمزگانی‌ها نیز با نام شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری و از سوی مردم حاجی‌آباد در کربلا برپا می‌شود که روزانه 4 هزار نفر را پذیرایی می‌کند.
 
بهادری گفت: سومین مؤکب مردم هرمزگان به همت مردم میناب و سایر شهرهای استان با ظرفیت اسکان 5 هزار نفر و پذیرایی 5 هزار نفر در هر وعده با نام مؤکب قمر بنی‌هاشم در کربلای معلی و در محل عمود 1404 برپا خواهد شد و از هم‌اکنون نیروهای مورد نیاز برای برپایی این اماکن در محل‌های مورد نظر مستقر شده‌اند.
 
وی اضافه کرد: 3 مؤکب نیز در مرز شلمچه با نام‌های عاشقان ثارالله، قمر بنی‌هاشم و امام کاظم (ع) به همت بسیج برپا می‎شود که در آنها نیز به طور عمومی از همه زائران کربلای حسینی پذیرائی به عمل خواهد آمد.
 
دبیر ستاد اربعین حسینی هرمزگان همچنین به برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مؤکب‌های پذیرایی از سوی مردم بندرلنگه و پارسیان در مسیر عبور زائران اربعین حسینی اشاره و عنوان کرد: مسیر عبور بسیاری از زائران اربعین حسینی از استان هرمزگان و جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و برخی از زائران کشورهای افغانستان و پاکستان از شهرهای بندرعباس، بندرلنگه و پارسیان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار