نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح کرد
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه نماز جمعه امروز کرج اظهار داشت: اهل تقوا در رعایت حقوق دیگران مواظبت دارند.
کد خبر: ۳۱۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 29 October 2016
وی افزود: یکی از حقوقی که در دستورات دینی مسلمانان تاکید و خواسته شده که مومنین رعایت کنند حسن همجواری و رعایت حال همسایگان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه حقوق همسایگان باید رعایت شود به گونه‌ای که سبب آزار و اذیت آنها فراهم نشود، گفت: همسایه آزاری موارد فراوانی دارد که جایگاه چنین کسانی بر اساس آیات و روایات جهنم است و این کار بسیار مورد مذمت قرار گرفته است.

امام‌‌جمعه کرج در خطبه‌ دوم با اشاره به لزوم یاد دادن اصول اولیه دین به فرزندان توسط اهل تقوا اظهار داشت: رفت و آمد و نشست و برخاست فرزندان باید توسط والدین کنترل شده و مراودات آنها با افراد رصد شود.

وی افزود: نقش والدین در تربیت اسلامی فرزندان بسیار موثر بوده و باید نهایت دقت در این زمینه انجام شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه پدر و مادرها نباید در تربیت اسلامی فرزندان خود بی‌تفاوت باشند،گفت: اگر والدین درست عمل کنند افرادی به جامعه تحویل می‌دهند که به درد جامعه می‌خورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه محمد حسین فهمیده یکی از کسانی است که در این مکتب در دوران معاصر بزرگ شد، افزود: این دانش‌آموز 13 ساله از امام امت لقب رهبر گرفت و این روز به نام روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی نامیده شد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ایمان یکی از ویژگی‌های شهید فهمیده بود، عنوان کرد: بینش عمیق و صلابت در عمل که اقدامی از روی آگاهی و شجاعانه در وقت مناسب  انجام داد و اثری ماندگار از خود بر جای گذاشت و به الگویی از مصادیق تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) تبدیل شد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی ادامه داد: رهبری انقلاب در مورد شهادت این نوجوان این‌گونه فرمود که زنده نگه داشتن یاد و نام دانش‌آموز بسیجی شهید فهمیده از اصالت‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه این روحیه باید در بین نوجوانان تقویت شود، تصریح کرد: دشمنان قسم خورده ملت تحمل این سخنان را ندارند و به خاطر اینکه در جنگ سخت توفیقی به دست نیاورده‌اند به صورت خزنده و نرم با جا دادن خود در منصب‌های خاص موریانه‌صفت تلاش می‌کنند تا باورهای مردم را در تمام زمینه‌های دینی، اعتقادی و سبک زندگی تغییر دهند تا بتوانند نفوذ و سلطه از دست رفته را بار دیگر به دست آورند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه هر چیزی که بتواند روحیه استکبارستیزی که از مبانی و اصول انقلاب و از باورها و ارزش‌های مردم است را از دست مردم بگیرد، مورد استفاده دشمن قرار می‌گیرد، گفت: متاسفانه در برنامه ششم توسعه به مسئله استکبارستیزی و حمایت از مستضعفین دقیق پرداخته نشده که با توجه به اینکه از اصول و مبانی انقلاب و نظام است نوعی خسران است و نپرداختن به این موضوع کج کردن مسیر انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به مطالب منتشر شده در یکی از روزنامه‌های صهیونیستی اظهار داشت: در این نشریه مطلبی با این عنوان نوشته شده که برای دستیابی به توافقی سازنده با ایرانی‌ها باید استراتژی‌ها و تاکیتک‌ها و حتی متن کتب درسی آنها به صورت کلی تغییر یابد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال کمرنگ کردن روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در بین نسل جوان جامعه است، ادامه داد: ادعای این کشورها این است که چرا هنوز در کتاب درسی ایران درسی به نام "رهبر کوچک" وجود دارد و دشمن با رصد تمام این موارد با برنامه‌ریزی به دنبال دستیابی به اهداف خود است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه مشخص نیست که چرا آقایان خواب هستند، متذکر شد: نام شهید فهمیده از کتب پایه ششم حذف شده و به جای آن مطلبی با عنوان سرزمین همیشه سبز گذاشته شده که باید پرسید این موضوع نفوذ نیست؟

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه این موضوع مصداق نفوذ و تغییر ذائقه و باور است، گفت: پاسخ آموزش و پرورش در این زمینه پاسخ نبود بلکه توجیه بود و در حال محک برای بازخوردگیری از عکس‌العمل‌ها هستند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمن سعی می‌کند اقدامات مدنظر خود را به وسیله افراد خودی انجام دهد و سپس از آن بازخورد بگیرد، متذکر شد: اگر دشمن ببیند که بعد از این کار حرکتی انجام نشد و صدایی در نیامد قطعا بیشتر پیشروی می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به فرارسیدن روز پدافند غیرعامل و دایره گسترده این موضوع گفت: نقش پدافند غیرعامل باید از جهات مختلف بررسی شده و لازم است که به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تسنیم نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به فرارسیدن روز 13 آبان‌ماه و طرح این موضوع که "آمریکای پلید و جنایتکار، دشمن ما است"، متذکر شد: ذات استکبار سلطه‌گری است و نمی‌شود به آن اعتماد کرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا برای کسب قدرت دست به هر کاری از جمله بردن آبروی هم می‌زنند، گفت: این افراد خود را متمدن و مهد تمدن و کدخدای جهان می‌دانند و اگر در مقابل آنها مقاومت نکنیم اسارت حتمی است.

وی با بیان اینکه مبارزه با استکبار با زبان، عمل و رفتار نه تنها روش و سیره امام و رهبری بلکه دستور دین است و خدای تعالی به اهل‌بیت(ع) در قرآن تاکید کرده است، متذکر شد: رهبری معظم فرموده‌اند که در مکتب فکری امام خمینی(ره) ضدیت با استبداد و استکبار حرف نخست را می‌زند و اصل فکر و ریشه انقلاب اسلامی مخالفت با سلطه است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه از فرمایشات دیگر ایشان این است که مبارزه با استکبار و سلطه تعطیل‌پذیر نیست، افزود: این موضوع جزو کارهای اساسی و مبانی انقلاب بوده و اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم و این مبارزه تمام‌شدنی نیست.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه آمریکا مصداق بارز استکبار است، تاکید کرد: ملت ایران با تمام وجود در مقابل نفوذ فرهنگی، سلطه اقتصادی و فشارهای سیاسی آمریکا ایستاده و از استکبار تبعیت نمی‌کند و دست‌های افراد خائنی که هر روز تلاش می‌کنند روابط را عادی نشان دهند و دوباره سلطه غرب را برگردانند را قطع می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه از اقتصاد مقاومتی مطالب زیادی بیان می‌شود، گفت: نوع عملکرد نشان می‌دهد که دل به جای دیگری است و خیلی‌ها اعلام می‌کنند و  عده‌ای دائما جهنم را بهشت جلوه داده و به مردم معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های داخلی باید تقویت شود، عنوان کرد: متاسفانه در عملکرد و بیان مسئولان توجه به ظرفیت‌های داخلی کمتر دیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه برخی مسئولان استان در سخنان خود احتیاج به سرمایه‌گذار خارجی را مطرح می‌کنند، بیان کرد: اگر سرمایه‌گذار خارجی بتواند زیرساخت‌ها را بیاورد کار خوبی است و اگر کار را به سمت مصرف‌گرایی ما پیش ببرد خوب نیست چون موفقیت دانشمندان داخلی نادیده گرفته می‌شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه جای تاسف است که در استان مراکز تشخیص آزمایشگاهی به شرکتی ترکیه‌ای واگذار شده است، متذکر شد: وقتی در نانو فناوری و سلول‌های بنیادی و در ساخت پهپاد و موشک نقطه زن با برد 2 هزار کیلومتر توانایی داریم چطور در این زمینه توانایی نداریم؟ این اقدامات از بین بردن عزت مردم است، مسئولان استان چرا خواب هستند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه بعد از مدتی کارخانه سیگار در اشتهارد راه‌اندازی کردند، تاکید کرد: مگر سیگار کالایی ضروری بوده که اگر توانایی ساخت آن را نداشتیم دچار خسران می‌شدیم؛ در حال حاضر این موضوع آزمایشگاه‌ها در استان مطرح شده است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه نمایندگان استان در این زمینه ورود کنند، متذکر شد: مسئولان اگر در این مورد توضیحی دارند بدون توجیه این موضوع را اعلام کنند تا مردم همه بدانند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اعلام این موارد برای ثبت در تاریخ است، افزود: برخی از حرکات برای فهماندن و نشان دادن مطالب است.

وی با بیان اینکه لازم است که آمار درستی به مردم ارائه شود، افزود: برخی به فاصله یک روز آمارهای متناقض و ضد و نقیض می‌دهند و عده‌ای نیز کف و سوت می‌کشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: صدای به کارگیری برخی از فتنه‌گران در مسئولیت‌ها به گوش می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار