حمل و نقل درون شهری به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم شهری محسوب می شود و مقوله ای است که شهروندان یک شهر با آن ارتباط مستقیمی دارند و از خدمات آن استفاده می کنند
کد خبر: ۳۲۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱ 31 October 2016
حمل و نقل درون شهری به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم شهری  محسوب می شود و مقوله ای است که شهروندان یک شهر با آن ارتباط مستقیمی دارند و از خدمات آن استفاده می کنند این در حالی است که  این بخش با مشکلاتی همراه است که از آن جمله می توان به  تاخیر در تردد و نحوه دریافت بلیت اشاره کرد  که نارضایتی هایی را در  پی دارد.جاجرم با ۲۰هزار نفر جمعیت دارای ۵ دستگاه اتوبوس خط واحد  است و  شهروندان  از کم بودن این تعداد دستگاه گلایه دارند زیرا این امر موجب تاخیر و منتظر ماندن مسافران در ایستگاه  ها می شود، موضوعی که با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما اهمیت خاصی دارد ولی همچنان نابه سامان است.
یکی از شهروندان جاجرمی با گلایه از کمبود اتوبوس های خط واحد می گوید: تعداد اتوبوس های حمل و نقل درون شهری کم است و زمان بندی مناسبی ندارد و تاخیر در ساعت های مقرر و توقف بین راهی نیز دارد .
«رسولی» می افزاید: اتوبوس های خط واحد روز های کاری خود را در ایستگاه ها مشخص نمی کنند و این امر موجب می شود مدت زمان زیادی در ایستگاه بمانیم. ضمن این که مرکز فروش بلیت وجود ندارد و مسئولیت فروش بلیت با چند مغازه است  به همین دلیل همیشه در دسترس نیست و مسافران برای تهیه بلیت دچار مشکل می شوند.
یکی دیگر از شهروندان نیز می گوید: مرکز ثابتی برای فروش بلیت وجود ندارد و همیشه بلیت در دسترس نداریم که خود مشکلات دیگری نیز در پی دارد و چون فروش بلیت به یک مغازه پلاستیک فروشی سپرده شده است و همیشه در دسترس نیست که این امر موجب می شود نتوانیم بلیت دریافت کنیم و از اتوبوس جا بمانیم.
محمدی می افزاید: تاخیر واحد ها باعث می شود گاهی ۳۰ دقیقه هم انتظار بکشیم.
وی ابراز می دارد: اگر بلیت به صورت الکترونیکی ارائه شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و حتی افراد بدون بلیت سوار خط واحد نمی شوند.
یکی از رانندگان اتوبوس نیز می گوید : طبق وظیفه ام فعالیت کاری خود را از روز شنبه تا پنج شنبه شروع می کنیم و  روز جمعه مختص به حمل و نقل نمازگزاران است و با توجه به این که مسیر ۱۲کیلومتری را طی می کنیم  قطعا تاخیر اتفاق می افتد.
وی که به ذکر نام خود در این گزارش تمایلی ندارد، اضافه می کند: با وجود این که مسیرها طولانی است و با ۲ تا ۳ دستگاه در روز در یک مسیر فعالیت می کنیم گاها موجب تاخیر می شود ولی توقف خارج از مسیر نداریم.وی با اشاره به این که برنامه ریزی ها توسط شهرداری صورت می گیرد ابراز می کند : طبق برنامه فعالیت خود را انجام می دهیم و چون واحد ها به صورت سیستمی است و دستگاه  Gpsنصب شده است خارج از مسیر توقفی نداریم.
وی در رابطه با الکترونیکی شدن بلیت ها تصریح می کند : این موضوع به عنوان یک بحث فرهنگی هنوز در بین مردم نهادینه نشده است با وجود این که این امر در روند بهتر شدن کار بسیار مهم است زیرا  در این صورت دیگر منتظر مسافر نمی شویم که در تکاپوی تهیه بلیت باشد یا مسافر نمی تواند بدون بلیت سوار شود.در همین ارتباط شهردار جاجرم می گوید: روزهای کاری واحد حمل و نقل درون شهری جاجرم از شنبه تا چهارشنبه است و روزهای جمعه در اختیار نمازگزاران قرار می گیرد.احمد مقدمی می افزاید: رانندگان در مسیر تاخیر و توقف ندارند زیرا با نصب  Gpsو سیستمی شدن واحد ها نمی توانند خارج از مسیر خود توقف کنند و این سیستمی بودن به دلیل صفر شدن کمبودهاست.
وی ابراز می دارد:  فروش بلیت در‌ یک ماه ۲۰۰هزار عدد است و اگر به صورت الکترونیکی صورت گیرد با توجه به این که فروش بلیت کم است صرفه اقتصادی به دنبال ندارد ./روزنامه خراسان شمالی
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار