رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج:
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج گفت: متاسفانه به دلیل عدم بهره‌برداری از مترو کرج، در حال حاضر میلیاردها تومان از سرمایه ملی و پول بیت‌المال در حال خاک خوردن است.
کد خبر: ۳۲۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 31 October 2016
حجت‌الله غلامرضایی اظهار داشت: بیش از یک دهه قبل کلنگ احداث مترو در مرکز استان البرز به زمین زده شد و کرج پس از تهران نخستین کلانشهری است که این پروژه را آغاز کرده است.
وی افزود: در ابتدا قرار بود که فاز نخست این پروژه که همان خط دو مترو کرج به شمار می‌آید، طی چند سال به بهره‌برداری برسد، اما در حال حاضر و با گذشت بیش از یک دهه، هنوز پیشرفت فیزیکی خوبی را شاهد نیستیم و تنها یک تونل در زیر زمین کشیده شده است.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: این در حالی است که تاکنون میلیاردها تومان از سرمایه‌های ملی و پول بیت‌المال و پول مردم محروم استان البرز برای این پروژه هزینه شده و این پول‌ها در حال حاضر زیر زمین خاک می‌خورد.
غلامرضایی گفت: مگر می‌شود که یک ابرپروژه و یک طرح در سطح ملی که با منافع حدود 2 میلیون نفر از شهروندان ارتباط مستقیم دارد، به دلیل برخی اختلافات مدیریتی راکد بماند و هیچ کسی هم اعتراضی نکند.
وی با اشاره به اختلاف پیمانکار این پروژه با مدیران استان البرز و مدیریت شهری کرج بیان داشت: متاسفانه به جای اینکه پیمانکار طرح بیاید از همه ظرفیت‌ها و توان خود برای اجرای پروژه و به نتیجه رسیدن آن استفاده کرده و به مردم خدمتی کند، مدام دنبال بهانه‌تراشی و عدم اجرای تعهدات است.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر افزود: تاکنون میلیاردها تومان خرج این پروژه‌ای شده که پیشرفت فیزیکی خوبی نداشته و در مقابل هر یک دقیقه عدم بهره‌برداری از مترو کرج، هزینه‌های سنگینی را به مردم، مدیریت استان البرز و حتی مدیران کشور تحمیل می‌کند.
غلامرضایی با اشاره به معضل ترافیک در کلانشهر کرج گفت: مردم در این ترافیک روزانه عمر و مال خود را هدر می‌دهند و مدیریت شهری برای برون‌رفت از مشکلات مدام در حال احداث پل و تقاطع غیرهمسطح و خیابان است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که پروژه‌هایی چون احداث پل و خیابان و تقاطع غیرهمسطح تنها به صورت مسکن عمل می‌کند و نمی‌توان برنامه‌ای کلان و بلند مدت برای کاهش ترافیک مرکز استان البرز باشد.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی کرج در ادامه با اشاره به در پیش بودن سفر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به استان البرز گفت: موضوع قطار شهری کرج باید یکی از مطالبه‌های اصلی مردم و مسؤولان از رئیس جمهوری باشد و از اعضای ارشد دولت بخواهیم که مترو کرج را از بن‌بست و بلاتکلیفی فعلی خارج کنند.
غلامرضایی تصریح کرد: در شرایطی که برخی‌ها نمی‌خواهند به قانون تمکین کرده و از انجام وظائف خود طفره می‌روند، نیاز است که رئیس جمهوری وارد عمل شده و اجازه ندهد که مردم یک کلانشهر بیش از این هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی را به دلیل غفلت برخی‌ها متحمل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار