مدیر کل فنی و حرفه ای ایلام از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای گفت :در سال‌های اخیر استان ایلام و استان واسط عراق تعاملات گسترده‌ ای در بخش های مختلف داشته و علاوه بر مراودات اقتصادی و تجاری این بار یک گروه 17 نفره از کارآموزان عراقی برای کسب مهارت و یادگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به استان ایلام سفر کردند.
کد خبر: ۳۲۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 31 October 2016
مدیر کل فنی و حرفه ای ایلام از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به کارآموزان استان واسط عراق در رشته جوشکاری در این استان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛ رضا نصری روز دوشنبه  اظهار کرد: یکی از سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای، توسعه روابط حسنه متقابل با کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه و مسلمان از راه بسط آموزش های فنی و حرفه ای بوده که این سیاست به دیپلماسی مهارت مشهور است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام یادآور شد: در راستای این گونه تعاملات، اولین گروه از کارآموزان کشور عراق از استان واسط برای آموختن دوره (جوشکاری آرگون) به ایلام اعزام شدند.
 
نصری تاکید کرد: با توجه به بازار کار موجود عراق، نیاز به تخصص این گونه رشته ها و کمبود امکانات و آموزش‌های لازم در کشورعراق سبب شده است تا استان ایلام آماده ارائه خدمات آموزشی به کارآموزان عراقی شود.
 
وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا با شناسایی دقیق نیازهای کشور همسایه ، بستر را برای ارائه این آموزش‌ها از طریق ورود کارآموزان به کشور و یا فرستادن مربیان برای آموزش حرفه‌ آموزان آنان فراهم کنیم.
 
اداره کل فنی و حرفه ای ایلام با 14 مرکز فعال و 150 مربی آموزش های فنی و حرفه ای را با توجه به نیاز استان به مردم ارائه می دهد.
 
220 آموزشگاه خصوصی در سطح استان ایلام ثبت شده که از این تعداد 200 آموزشگاه فنی فعال است که حدود 400 مربی در این آموزشگاه ها مشغول تدریس هستند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار