کد خبر: ۳۲۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 31 October 2016

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه، روز یکشنبه حمله‌های اخیر گروه‌های شورشی به غرب حلب را محکوم کرد.

دی‌میستورا اظهار داشت، این حجم از موشک‌های پرتاب‌شده‌ توسط شورشیان سوری، به سوی مناطق عمدتا غیرنظامی در حلب، «حیرت‌آور و ترسناک» است.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» می‌گوید طی این سه روز دست‌کم ۱۷ کودک و مجموعا ۴۱ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند. این گروه نیز می‌گوید صدها موشک پرتاب شده‌ است.

استفان دی‌میستورا با اشاره به عملیات شورشیان، می‌گوید «کسانی که می‌گویند این نبردها برای شکستن محاصره حلب لازم است، باید در یاد داشته باشند که هیچ‌چیزی استفاده‌ی فله‌ای و بی‌تناسبِ تسلیحات، از جمله جنگ‌افزارهای سنگین، علیه غیرنظامیان را توجیه نمی‌کند و چنین اقداماتی می‌تواند جنایت جنگی به‌شمار رود.»

شورشیانی که از شرق حلب دست به عملیات برای شکستن محاصره زده‌اند، عمدتا اعضای گروه‌های تروریستی مانند «جبهه فتح‌الشام» شاخه القاعده در سوریه یا گروه‌های سلفی مانند «احرار‌الشام» هستند.

کنترل حلب میان ارتش سوریه و از سوی دیگر شورشیان تقسیم شده‌است. خود شهر -به جز وقفه‌هایی کوتاه- در محاصره نیروهای دولتی قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار